Medzinárodná podnikateľská etika, jej podstata a význam. historický vývoj a medzinárodná podnikateľská etika. Sociálna zodpovednosť medzinárodných podnikov.
«»
Popis:
Seminárna práca je zameraná na teoretické aspekty medzinárodnej podnikateľskej etiky.
Etika podnikateľského prostredia a príčiny jej vzniku
Vývoj svetovej ekonomiky vyžaduje urýchliť prispôsobovanie podnikateľského prostredia a výkonnosti národných ekonomík požiadavkám domáceho a svetového trhu. To súvisí s celoživotným prehlbovaním odbornosti a etických postojov pri hľadaní nových pracovných metód a postupov v rámci manažmentu podnikateľskej sféry. Stretávame sa s novým vývojovým trendom v riadení svetových ekonomík, ktorého význam sa zdôrazňuje na základe výsledkov sociálnych ekonomických analýz a metód.
Podnikateľské subjekty majú pre realizáciu svojich aktivít vymedzený priestor najmä právnymi a organizačnými normami. V mnohých spoločnostiach, kde pôsobia zahraniční investori sa stretávame s kreatívnymi a etickými postojmi pri vyplňovaní vymedzeného podnikateľského priestoru.
Etika v najširšom slova zmysle sa zaoberá tým, čo je v chovaní ľudí dobré a zlé. Venuje sa ľudským právam, povinnostiam a pravidlám, ktoré ľudia uplatňujú pri svojom rozhodovaní, pravidlám, ktoré usmerňujú ich chovanie...
Kľúčové slová:
etika
medzinárodná podnikateľská etika
etický kódex
Obsah:
- Etika podnikateľského prostredia a príčiny jej vzniku
Historické aspekty vývoja podnikateľskej etiky
Medzinárodná podnikateľská etika
Spoločenská zodpovednosť podnikov
Gordický uzol v podnikateľskej etike
Etika v spoločnosti Ikea a Slovnaft
Zdroje:
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.