Popis:
Imidž je niečo ako matrix. Nie je to nič reálne, hmatateľné, je to „len“ niečo čo existuje v našich hlavách - je to obraz, ktorý si v našej mysli vytvárame. Je vyživovaný a menený každým jedným kontaktom s pôvodnou príčinou vzniku takéhoto obrazu. A napriek svojej nehmotnej povahe je imidž mnohorozmerným objektom, ktorý má presné umiestnenie v priestore a čase nášho vedomia, je spojený som zmyslovými vnemami ako sú chuť, vôňa, tvar, atď. a Matrix aj preto, že imidž nie je pravdivým obrazom, do ktorého neúmyselne projektujeme aj sami seba a nevieme, čo je realita, a čo je len fikcia.
Kľúčové slová:
meranie imidžu
GfK Target Positioning
IMPSYS
Lexus
kvalitatívny prístup
kvantitatívny prístup
obchod
Obsah:
- 1. Imidž -3-
2. Meranie imidžu -3-
2.1 Kvalitatívny prístup -3-
2.2 Kvantitatívny prístup -4-
2.3 Kombinácia kvalitatívneho a kvantitatívneho prístupu -5-
3. Príklady nástrojov merania imidžu -5-
3.1 GfK Target Positioning -5-
3.2.IMPSYS -6-
3.3 Rhodos -7-
4. Záver -11-
Použitá literatúra -12-
Zdroje:
- Engel, J.F.; Blackwell, R.D.; Miniard, P.W.: Consumer Behavior, Chicago: The Dryden Press, 1986
- Kočan,R.: Tlačová správa GfK, GfK Kloseum 2004, 27.9.2004
- Môciková, R.: Kto má najlepší imidž?, In: Stratégie, december 2004, Bratitslava: Samona Magazines Slovakia, str. 12,13
- Môciková, R.: Ako merať imidž?, In: Stratégie, február 2005,Bratislava: Samona Magazines Slovakia, str.:10,11
- Internet