Metafora v reklame
Prípona
.doc |
Typ
seminárna práca |
Stiahnuté
16 x |
Veľkosť
0,1 MB |
Jazyk
slovenský |
ID projektu
9648 |
Posledná úprava
28.08.2018 |
Zobrazené
1 534 x |
Autor:
- |
Zdieľaj na Facebooku |
Detaily projektu |
Popis:
Prenikanie obraznosti do reklamného komunikátu (v jeho jazykovej i ikonickej vrstve) je vyjadrením zásadných zmien v postavení reklamy v súčasnej populárnej kultúre a súčasne naznačuje, akým smerom sa reklamná komunikácia uberá, aké funkcie na seba priberá, akými prostriedkami oslovuje publikum.
Z týchto dôvodov fenomén metafory ( v širšom slova zmysle ako obrazného pomenovania) stáva fenoménom reklamy, pričom vlastne reklama sama o sebe je tiež veľkou metaforou....
Metafora (na tomto mieste sa budeme zaoberať metaforou jazykovou) je v podstate priesečníkom medzi konkrétnym a abstraktným, medzi ustálenou a tvoriacou sa formou, medzi monosémickosťou a polysémickosťou, medzi referenčnosťou a estetičnosťou, medzi impresiou a expresiou.
Schopnosť tvoriť obrazné výpovede a potreba ich prijímať tvorí centrálnu os kultúrnych aktivít moderného človeka. Psychologicky ide o potrebu saturovať obrazotvornosť a kreatívne sa (na individuálnej a sociálnej úrovni) na jej dopĺňaní zúčastňovať.
Z hľadiska lingvistického zasa metafora znamená priestor živého a tvorivého rozvíjania reči a jazyka, v kontinuitnom napätí tvorby - používania - ustaľovania jazykových prostriedkov.
Prv ako sa budeme zaoberať konkrétnymi obraznými formami v reklamných komunikátoch (sloganoch a heslovitých útvaroch) je potrebné načrieť trochu do širšieho kontextu.
Kľúčové slová:
hyperbola
irónia
metafora
Zdroje:
- J. Pavelka: Anatomie metafory.Brno, Blok, 1982
- T. Žilka:Poetický slovník. Bratislava, Tatran, 1987
- J. Mistrík: Štylistika.Bratslava, SPN, 1985
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.