Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 036   projektov
0 nových

Metafora v reklame

«»
Prípona
.doc
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
16 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
9648
Posledná úprava
28.08.2018
Zobrazené
1 496 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Prenikanie obraznosti do reklamného komunikátu (v jeho jazykovej i ikonickej vrstve) je vyjadrením zásadných zmien v postavení reklamy v súčasnej populárnej kultúre a súčasne naznačuje, akým smerom sa reklamná komunikácia uberá, aké funkcie na seba priberá, akými prostriedkami oslovuje publikum.
Z týchto dôvodov fenomén metafory ( v širšom slova zmysle ako obrazného pomenovania) stáva fenoménom reklamy, pričom vlastne reklama sama o sebe je tiež veľkou metaforou....
Metafora (na tomto mieste sa budeme zaoberať metaforou jazykovou) je v podstate priesečníkom medzi konkrétnym a abstraktným, medzi ustálenou a tvoriacou sa formou, medzi monosémickosťou a polysémickosťou, medzi referenčnosťou a estetičnosťou, medzi impresiou a expresiou.
Schopnosť tvoriť obrazné výpovede a potreba ich prijímať tvorí centrálnu os kultúrnych aktivít moderného človeka. Psychologicky ide o potrebu saturovať obrazotvornosť a kreatívne sa (na individuálnej a sociálnej úrovni) na jej dopĺňaní zúčastňovať.
Z hľadiska lingvistického zasa metafora znamená priestor živého a tvorivého rozvíjania reči a jazyka, v kontinuitnom napätí tvorby - používania - ustaľovania jazykových prostriedkov.
Prv ako sa budeme zaoberať konkrétnymi obraznými formami v reklamných komunikátoch (sloganoch a heslovitých útvaroch) je potrebné načrieť trochu do širšieho kontextu.

Kľúčové slová:

hyperbola

irónia

metafora



Zdroje:
  • J. Pavelka: Anatomie metafory.Brno, Blok, 1982
  • T. Žilka:Poetický slovník. Bratislava, Tatran, 1987
  • J. Mistrík: Štylistika.Bratslava, SPN, 1985
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko