Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 090   projektov
0 nových

Metódy špeciálnej pedagogiky pri diagnostikovaní a vzdelávaní

«»
Prípona
.docx
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
7 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
43277
Posledná úprava
22.12.2013
Zobrazené
2 359 x
Autor:
KUBA
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Podľa kritéria „ako zisťovať“ rozdeľujeme metódy na metódy pozorovania, exploračné metódy (dotazník, rozhovor), metóda diagnostického skúšania, metóda testov, kazuistická metóda - Case study a rozbor výsledkov činnosti.
Správne diagnostikovanie je podmienené výberom vhodných diagnostických metód. K požadovaným vlastnostiam diagnostických metód patria :
1. Reliabilita - spoľahlivosť ( aj pri viacnásobnom opakovaní sú výsledky vždy totožné)
2. Validita - do akej miery je metóda vhodná a platná

Súčasne je potrebné, pri špeciálno-pedagogickej diagnostike dodržiavanie princípov diagnostikovania:
A. Princíp komplexnosti - tímový prístup, diagnostika a z nej diagnóza je platná ak spolupracuje lekár, psychológ, sociálny pracovník, špeciálny pedagóg
B. Princíp všestrannosti vyšetrenia podchytiť všetky znaky
C. Princíp dynamickosti - vyšetrujú sa nie len aktuálne schopnosti ale i potencionálne a perspektívne možnosti
D. Princíp modifikácie - prispôsobenie metódy druhu a stupňu postihnutia

Kľúčové slová:

špeciálna pedagogika

pozorovanie

exploračné metódy

postihnutie

lateralita



Obsah:
  • Exploračné metódy (kladenie otázok)
    Metódy testov
    A. Zisťovanie úrovne vedomostí
    B. Zisťovanie sociability
    C. Zisťovanie motoriky
    D. Zisťovanie laterality
    Zisťovanie úrovne reči
    Zisťovanie úrovne sebaobsluhy
    Metódy špeciálnej pedagogiky vo vzdelávaní
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko