Mladší školský vek
Popis:
Všeobecná charakteristika:
- obdobie školského detstva zahrňuje časový úsek od 6. až 7. do 10. až 11. roku života dieťaťa. Začína vstupom do školy a končí začiatkom puberty. Výskumy ukazujú, že pre vstup dieťaťa do školy je najvhodnejší vek šesť a pol roku. Vstupom do školy sa zásadne mení celkový spôsob života dieťaťa. Hrová činnosť ustupuje do pozadia, hlavnou činnosťou sa stáva učenie. Žiak sa musí prispôsobiť požiadavkám školy. V tomto štádiu postupne nastávajú zmeny v osobnosti, obzvlášť v rozvoji poznávacích procesov, rozvoji citov a vôle. Taktiež sa rozvíja myslenie, najmä pojmové myslenie.
Kľúčové slová:
Sociálno-psychologická charakteristika žiaka
Morálny rozvoj žiaka
Neurotické prejavy žiaka
Individuálne zvláštnosti žiaka
typové zvláštnosti žiaka
Vývoj osobnosti žiaka
rozvoj osobnosti žiaka...
Zdroje:
- Vývinová psychológia-štud.materiál prof.Mičková IKC Levice
- Zdravoveda-Vydavateľstvo Osveta 1989
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.