Monopol na Slovensku
«»
Popis:
Dnešná doba prináša veľké zmeny v ekonomike. Nie je jednoduché predpovedať potenciálne smerovanie ekonomiky z aktuálneho stavu. Podmienky podnikania sa výraznejšie menia, možnosť získať finančné prostriedky z cudzích zdrojov je stále ťažie. Nie všetky spoločnosti dnes potrebujú finančnú injekciu. Spoločnosti, ktoré ovládajú celý trh predstavujú akýchsi „kráľov“, ktorí v rámci určitých hraníc dokážu ovplyvňovať cenu produkcie a tým aj svoje príjmy. Cieľom tejto práce je poukázať práve na takéto spoločnosti. Teoretická časť je zameraná na teoretické definovanie monopolu, oligopolu a monopolistickej konkurencie. Druhá analytická časť sa zameriava
Kľúčové slová:
Monopol
Oligopol
Monopolistická konkurencia
dokonalá konkurencia
nedokonalá konkurencia
Obsah:
- Úvod 3
1. Teoretické východiská trhu a konkurencie 4
1.1 Dokonalá konkurencia 4
1.2 Nedokonalá konkurencia 5
2. Členenie foriem trhovej štruktúry v nedokonalej konkurencii -6-
2.1 Monopol -6-
2.2 Oligopol -7-
2.3 Monopolistická konkurencia -7-
3. Slovenský monopol- Slovenská pošta, a.s -8-
3.1 Služby Slovenskej pošty v porovnaní s konkurenčnými spoločnosťami -9-
Záverečné zhodnotenie -10-
Zoznam bibliografických odkazov -11-
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.