Motivácia k tvorbe blogu a stratégie sebaprezentácie blogerov
Popis:
V súčasnej dobe zatiaľ neexistuje jednotná a jednoznačná definícia blogov. Pochopiteľne je to zapríčinené tým, že blogy sú relatívne novým a špecifickým fenoménom vo svete. O jeho definovanie by sa mohla pokúsiť tak teória médií, ako aj informatika. Prvé blogy sa objavili v USA na konci deväťdesiatych rokov. Na Slovensku vznikli prvé blogy až v roku 2004.
Kľúčové slová:
blog
Obsah:
- Úvod...........................................................................................................................................3
Teoretické súvislosti skúmaného problému................................................................................4
Charakteristiky blogu..................................................................................................................4
Blogovanie ako občianska žurnalistika.......................................................................................4
Motivácia k tvorbe blogov..........................................................................................................5
Stratégie sebaprezentácie............................................................................................................6
Motivačné faktory blogerov k tvorbe.........................................................................................7
Záver.........................................................................................................................................10
Použitá literatúra.......................................................................................................................11
Zdroje:
- 1. Dominick, J. R. (1999). “Who Do You Think You Are: Personal Pages on the World Wide Web,” Journalism and Mass Communication Quarterly, Vol. 76 (Winter, 1999), s. 646-658
- 2. Nardi B. A., Schiano, D. J., Gumbrecht, M., Swartz, L. (2004). Why we blog.
- Communications of the ACM, Vol 47., December 2004, No. 12, 41-46
- 3. McQuail, D. (2007). Úvod do teorie masové komunikace. Praha, Portál.
- 4. Nekonečný, M. (1996). Motivace lidského chování. Praha, Academia.
- 5. Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií SR: Vybrané štatistické údaje [citované 2. 3. 2008]. Dostupnosť na: http://www.telecom.gov.sk/externe/telekom/statistika/index.htm
- 6. http://www.nova.edu/ssss/QR/QR11-2/harper.pdf
- 7. http://www.ics.uci.edu/~jpd/classes/ics234cw04/herring.pdf
- 8. http://www.webology.ir/2004/v1n2/a5.html
- 9. www.pewinternet.org
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.