Motivácia, pracovná motivácia
Popis:
„Každé správanie a konanie človeka má dva motívy: je¬den skutočný, ktorý sa zamlčí, a druhý prezentovaný, ktorý sa udáva."
Motivácia ako jeden zo základných predpokladov úspešnosti a efektívnej výkonnosti ľudí v pracovnom procese tvorí podstatnú časť teórie a praxe manaž¬mentu a psychologických vied. Skúma sa v dvoch ro¬vinách, z ktorých každá má v manažmente nezastupiteľný význam:
• v rovine subjektívnej, to znamená ako určitý „vnútorný motor" pohybu každého človeka, a to tak v pracovnom, ako aj v mimopracov¬nom prostredí,
• v rovine objektívnej, to znamená ako schop¬nosť motivovať druhých ľudí k určitej činnosti.
Kľúčové slová:
motivácia
pracovná motivácia
manažment
Zdroje:
- 1. AMSTRONG, M.: Personální management. Grada Publishing, Praha 1999.
- 2. BROWN, J.A.G.: The Social Psychology of Industry. Human relations in the factory. Penguin Books, London 1954.
- 3. FERENČÍKOVÁ, S.: Medzinárodný marketing. In: Medzinárodné podnikanie. Sprint vfra, Bratislava 1997.
- 4. FIEDLER, F.E. – GARCIA, J.E.: New Approaches to Effective Leadership: Cognitive Resources and Organizational Performance, Wiley, 1987.
- 5. HERZBERG, F. – Mausner, B. – Snyderman, B.D.: The Motivation to Work, Univ. New York 1967.
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.