Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 118
projektov

Motivácia zákazníkov

«»
Prípona
.doc
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
18 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
6812
Posledná úprava
15.08.2018
Zobrazené
1 949 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Každý skúsený obchodný zástupca má nejaký princíp, ktorý využíva pre zvýšenie účinnosti svojej ponuky. Snaží sa odhadnúť svojho zákazníka a jeho motiváciu na kúpu. Môže postupovať na základe intuície alebo aplikuje niektorú z motivačných teórií.

Čo je to vlastne motív? Motív je vnútorné napätie, ktoré je príčinou jednania zákazníka. Ak nevznikne nejaký dôvod alebo nerovnováha, neexistuje motív. Veľmi často ešte sám zákazník svoju potrebu nerozpoznal a obchodný zástupca musí byť schopný previesť túto nerozpoznanú potrebu na dôvod k jednaniu s cieľom kúpiť daný produkt. Najprv by mal odhadnúť potencionálny motív ku kúpe a určiť najvýznamnejší. Motívy sú založené na potrebách. Obchodník musí klásť otázky, pozorovať, posudzovať zákazníkovu situáciu a na základe toho odvodiť motív.

Situácia býva často komplikovaná, zákazník koná veľa krát na základe viacerých motívov, niekedy dokonca svoje reálne motívy skrýva. Čo všetko môže jednotlivca motivovať k určitému jednaniu?

Kľúčové slová:

motivácia zákazníkov

patriotizmus

Maslow

kúpa

ponuka

potreby

istota

bezpečnosť

motívy

obchodný zástupca



Obsah:
  • Čo je to vlastne motív?
    1. Emocionálne motívy
    2. Racionálne motívy
    3. Patriotizmus
    Motivačná teória potrieb A.H. Maslowa
    Rôzne typy zákazníkov- rôzne prístupy k jednaniu
    Ako s jednotlivými typmi jednať?
    Použitá literatúra

Zdroje:
  • Vladimíra Khelerová: Trénink obchodního jednání
  • Maslow, A.H. Motivation and Personality
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko