Popis:
Poznávanie
jazyk, komunikácia, gestá - dieťa rozpráva plynule po slovensky, reč dyslalická, komunikuje
primerane svojmu veku, pri hovore živo gestikuluje rukami, často býva hlučný. Ovláda aj
rómsky jazyk, v škole ho používa občas, keď nadáva.
spôsob odievania, telesný vzhľad - oblečenie má jednoduché, oblečenie je často pomerne
špinavé a nepríjemne zapácha, hlavne po návrate z domu. Celkový telesný vzhľad pôsobí
neupravene. Rovnaké veci nosí viac týždňov. Celkový vzhľad neupravený k osobnej hygiene
ho treba neustále nabádať.
všeobecná súvislosť života s prostredím - dieťa je zvyknuté na spolužitie veľkého počtu ľudí,
má rád spoločnosť detí aj dospelých. Je pomerne zhovorčivý, rád sa zabáva.
spôsob života - v čase pobytu doma žije s rodičmi a tromi súrodencami v rodinnom dome
spolu so starou mamou, vydatou sestrou, a jej dieťaťom a manželom. Rodičia sú
nezamestnaní, žijú so sociálnych dávok. Dvaja mladší súrodenci tiež navštevujú Špeciálnu
školu, staršia sestra je vydatá a má už vlastné dieťa. Žije spolu s nimi v dome rodičov.
spôsob života v rodine - žijú v rodinnom dome, rodičia sú bez vzdelania, nikdy nikde
nepracovali, žijú zo sociálnych dávok, otec zbiera železo a nosí ho do zberu. Mama sa stará
o starú mamu a súrodencov. Často majú návštevu, lebo majú veľa príbuzných. Doma sa mu
veľmi páči.
Kľúčové slová:
mentálna retardácia
poruchy správania
obezita
ošetrovateľský proces
vzdelanie
sociálne dávky
sociológia
poznávanie
Obsah:
- Diagnóza
Poznávanie
Sesterská diagnóza č. 1
Cieľ
VÝsledné kritériá
Sesterské intervencie
Realizácia
VYhodnotenie
Sesterská diagnóza č 2.
Cieľ
VÝsledné kritériá
Sesterské intervencie
Realizácia
VYhodnotenie