Popis:
Teoretická časť:
Kurikulum je súhrnná informácia o vzdelávacích zámeroch, hovorí komplexne o vyučovaní alebo o vzdelávacom procese a jeho dôležitých bodoch, o realizácii a výsledkoch. Prekračuje rámec učebných osnov a učebného plánu. Súčasťou kurikula sú informácie o učebných cieľoch, obsahu učiva, organizácii učiva, o vyučovacích a študijných metódach a prostriedkoch, o spôsobe kontroly a hodnotenia.
Kurikulum odpovedá na otázky : koho (ktorú časť populácie), prečo (zmysel, hodnoty, funkcie a ciele vzdelávania), v čom (s akým obsahom učivo), ako (pomocou akých vyučovacích stratégií), kedy (v ktorých obdobiach života), za akých podmienok (v akom prostredí - riadenie, financie, organizácia vzdelávania) s akými očakávaniami (aké sú očakávané výsledky, ich hodnotenie a kontrola), budeme vzdelávať.
Tieto vzájomne súvisiace otázky sa vzťahujú k procesom plánovania, realizácie a hodnotenia inštituciálneho vzdelávania.
Kľúčové slová:
Návrh kurikula predmetu
predmet elektrotechnika