Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 091   projektov
0 nových

Návrh špecifických cieľov predmetu Biológia

«»
Prípona
.doc
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
5 x
Veľkosť
0,2 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
25943
Posledná úprava
16.08.2009
Zobrazené
1 878 x
Autor:
vevusa
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Úvod
,, Pod pojmom cieľ sa rozumie „ideálna predstava toho, čo sa má v činnosti dosiahnuť.“V ostatných rokoch sa aj u nás zaužíval pojem taxonómia. M. Pasch ich charakterizuje ako pomôcku pre učiteľa, ktorá má poslúžiť pri stanovovaní všeobecných a konkrétnych cieľov výučby, pri príprave učebných úloh a pri príprave činností a postupov, ktoré uplatňujú pri skúšaní a hodnotení. Taxonómie učiva sú vlastne vyjadrením cieľov vyučovacieho procesu. Cieľom je nielen ,,čomusi naučiť“, ale spolu s tým aj tomu porozumieť, vedieť aplikovať, analyzovať, syntetizovať, hodnotiť a pod.
Ciele vyučovacieho procesu treba vidieť v troch rovinách:
- kognitívna oblasť – vedomosti, zručnosti, spôsobilosti ´= vzdelávacie ciele,
- afektívna oblasť – citová oblasť = výchovné ciele,
- psychomotorická oblasť – motorické zručnosti a návyky, pohybové zručnosti = výcvikové ciele.

Kľúčové slová:

Bloom

biológia



Zdroje:
  • PETLÁK, E.: Všeobecná didaktika. Bratislava : Iris, 1997. ISBN 80-87778-49-2.
  • TUREK, I.: Zvyšovanie efektívnosti vyučovania. 2. Doplnené vydanie. Bratislava : Edukácia, 1998. ISBN 80-88796-89-X.
  • TUREK, I.: Didaktika. Bratislava : Iura Edition, spol. s r.o., 2008. ISBN 978-80-8078-198-9.
  • HOJA, Š.: Biológia. Martin : Tlačiareň Neografia, 2008. ISBN 80-217-0361-X.
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko