Popis:
Seminárna práca z predmetu manažérske zručnosti.
Vzhľadom na to, že konkurencia na našom trhu je veľmi silná a dochádza k zmenšovaniu odlišností firiem z hľadiska ponúkaného tovaru, z tohto dôvodu sa stále dôležitejšou stáva serióznosť v jednaní a osobnosť obchodného zástupcu.
Na to, aby predajca dosiahol svoj cieľ, záleží od toho, ako je prijímaný a hodnotený ostatnými, ale súčasne aj ako je predajca schopný odhadnúť svojho partnera a porozumieť jeho potrebám.
Úspešné jednanie so zákazníkmi je veľmi zložitou vedou. Na to, aby bol obchodník úspešný, je potrebné naučiť sa správne odhadnúť človeka s ktorým jednáme a podľa toho s ním aj jednať, zistiť typológiu a motiváciu zákazníka, aby sme zistili aký postoj zaujal. Nielen upravenosť, komunikačné zručnosti a úroveň neverbálnej komunikácie, ale aj akým spôsobom pri jednaní vystupujeme, ako hájime svoje pozície, toto všetko patrí k image obchodníka.
Kľúčové slová:
neverbálna komunikácia
komunikácia
neverbálna
zručnosti
obchodné rokovanie
rokovanie
komunikačný proces
dlaň
gesto
gestikulácia
mimika
Obsah:
- Obsah 1
Úvod 2
Komunikačné zručnosti 2
Komunikačný proces 3
Neverbálna komunikácia 4
Gestá dlaní 6
Podanie ruky pri pozdrave 6
Pohyby rúk 7
Pohyby rúk po tvári 7
Skríženie končatín 8
Kontakt pohľadom 8
Záver 9
Použitá literatúra: 10
Zdroje:
- A. Pease: Body language, How to read others thoughts by their gestures, Shelton Press, London 1992, str. 9
- Vladimíra Khelerová: Trénink obchodního jednání, Grada 1993
- Cy Charney: Príručka manažéra, VSŽ Consulting, 1995
- http://www.referaty.sk