Popis:
Ddlhodobá príprava učiteľa
Dlhodobá príprava učiteľa na realizáciu vyučovania spočíva v príprave v časovom predstihu .
Do tejto prípravy patrí :
- Preštudovanie pedagogicko-organizačných pokynov v novom školskom roku danej školy.
- Oboznámenie sa s hlavnými úlohami školy, ktoré v spolupráci s učiteľmi vypracováva vedenie školy.
Hlavné úlohy vychádzajú z analýzy práce predchádzajúceho školského roka, upriamujú pozornosť učiteľského kolektívu na oblasti, ktorým treba venovať pozornosť.
Preštudovanie príslušných učebných osnov, učebníc a metodických príručiek. Učiteľ by mal poznať učivo predchádzajúcich ročníkov, aby vedel na čo nadviazať, ale aj nasledujúcich ročníkov, aby vedel, čo sa budú žiaci učiť v budúcnosti. Učebné osnovy sa po istom čase inovujú, obohacujú, alebo redukujú. Preto ich musí učiteľ sledovať, študovať prípadné zmeny.
Kľúčové slová:
tematický plán
Zdroje:
- Erich Petlák : Všeobecná didaktika
- Ivan Turek: Didaktika
- www.siov.sk
- Miron Zelina, Milota Zelinová: Psychológia pre 3. ročník stredných Pedagogických škôl ŠVP Pedagogickej a sociálnej akadémie v Leviciach