Nové formy vzdelávania
Prípona
.doc |
Typ
seminárna práca |
Stiahnuté
23 x |
Veľkosť
0,2 MB |
Jazyk
slovenský |
ID projektu
4840 |
Posledná úprava
21.10.2017 |
Zobrazené
1 516 x |
Autor:
- |
Zdieľaj na Facebooku |
Detaily projektu |
Popis:
Nové formy vzdelávania
Klasické vzdelávanie prežíva už po stáročia v rôznych formách, ktoré sú určované stupňom rozvoja spoločnosti. Jeho kvantita je definovaná vzdelávacími štandardami a kvalita sa odvíja od odborného vzdelania učiteľa, jeho entuziazmu a od úrovne technického vybavenia pracoviska. Vzdelávanie pod vedením učiteľa - lektora je z tohto pohľadu najrozšírenejšou formou vzdelávania vo svete aj u nás. Učiteľ dokáže študentovi poradiť, správne ho nasmerovať a v neposlednom rade ohodnotiť jeho úspechy. V každom z nás sa celý život ukrývajú spomienky na učiteľa, ktorý v nás niečo zanechal. Sú to učitelia, ktorí formujú našu budúcnosť a práve v tomto prostredí sa výraznou mierou určuje stupeň rozvoja a kvalita spoločnosti.
Klasické a osvedčené postupy vzdelávania sa využívajú dodnes s rôznymi obmenami, ktoré ovplyvňuje technický pokrok a ekonomické možnosti spoločnosti. Žijeme však v dobe neustálych zmien, dobe nových myšlienok, nápadov ale aj úloh, prostredníctvom ktorých sa snažíme posúvať spoločnosť vpred. Vstupom do Európskej únie sme sa začlenili medzi tie štáty, ktoré v priebehu tohto desaťročia majú záujem vybudovať informačnú spoločnosť.
V Európskej únii sa za prelomový dokument v tomto smere považuje tzv. Bangemannova správa (Information Society) z roku 1994. Ďalším medzníkom pre vytváranie spoločného priestoru vysokoškolského vzdelávania v Európe sa stala Bolonská deklarácia (1999). Uvedomenie si významu informatizácie pre ekonomický rast a zvýšenie zamestnanosti viedli Európsku komisiu k prijatiu novej iniciatívy eEurópa - informačná spoločnosť pre všetkých (eEurope - an Information Society for All, Lisabon 2000).
Kľúčové slová:
vzdelávanie
E-learning
prax
komunikačné technológie
kurz
pracovisko
technické vybavenie
Obsah:
- E-learning
Čo skutočne tvorí e-vzdelávanie:
Dôvody pre využitie e-vzdelávania:
Riziká implementácie e-vzdelávania
Využitie e-vzdelávania v praxi:
Kostra tvorby kurzov s podporou e-learningu:
Informačné a komunikačné technológie (IKT)
Dištančné vzdelávanie
Výhodou dištančného vzdelávania je aj jeho otvorenosť, ktorá sa prejavuje:
Systém otvoreného dištančného vzdelávania má pre študujúceho nasledovné výhody:
Web univerzita
Literatúra
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.