Popis:
Úspech štúdia a kvalita vzdelania, uplatnenie v praxi závisí od osvojenia si základných študijných a informačných návykov. Pretože memorovanie informácií je len dočasným východiskom. Ak informácie prejdú do dlhodobej pamäte, sú kedykoľvek k dispozícii, lenže niektoré informácie sa s pokrokom vedy, vývoja, ale aj výskumu môžu meniť a časom sa stať neaktuálnymi a nepoužiteľnými. Oveľa lepším riešením preto je naučiť sa vyhľadávať, získavať a vedieť selektovať informácie, vedieť teda rozlíšiť informáciu potrebnú od nepotrebnej, pravdivú od nepravdivej. Práve v tomto spočíva význam a potreba existencie mediatéky, ako zdroja informácií - informačného supermarketu.
Spoločenské, ekonomické a technické premeny ovplyvňujú budúci charakter knižníc a mediaték, pretože s vývojom spoločnosti sa menia aj potreby a požiadavky samotných užívateľov. Je preto dôležité uvedomiť si, že zmena školských knižníc na moderné mediatéky je nevyhnutná pre kvalitné vzdelávanie.
Kľúčové slová:
mediatéka
knižnica
kvalita vzdelania
zdroj informácií
vývoj spoločnosti
fond
informačné technológie
školská knižnica
Obsah:
- Obsah
Úvod
1 Základné pojmy
2 Činnosť mediatéky
3 Fond mediatéky
4 Školská mediatéka
5 Školské mediatéky na Slovensku
Záver
Pramene
Zdroje:
- Bohony, P.: Didaktická technológia. Nitra : Pedagogická fakulta UKF, 2005. s. 172. ISBN 80-8050-819-4
- Zákon č. 343/2007 Z. z. o podmienkach evidencie, verejného šírenia a uchovávania audiovizuálnych diel, multimediálnych diel a zvukových záznamov umeleckých výkonov a o zmene a doplnení niektorých zákonov (audiovizuálny zákon)
- Zákon č. 183/2000 Z. z. o knižniciach v znení neskorších predpisov
- Záverečná správa Ministerstva školstva „Využitie IKT technológií a sieťových platforiem novej generácie vo vzdelávaní“ štátneho programu výskumu a vývoja „Budovanie informačnej spoločnosti“
- Internet