Obchodné rokovanie so zahraničným partnerom
Prípona
.doc |
Typ
seminárna práca |
Stiahnuté
35 x |
Veľkosť
0,1 MB |
Jazyk
slovenský |
ID projektu
8164 |
Posledná úprava
02.02.2018 |
Zobrazené
3 696 x |
Autor:
- |
Zdieľaj na Facebooku |
Detaily projektu |
Popis:
Podmienkou rozvíjania obchodných kontaktov a úspešného pôsobenia podnikov na národných a medzinárodných trhoch je ovládanie a dodržiavanie spoločenskej etikety.
Rokovanie s potencionálnym zahraničným partnerom by malo byť dôkladne pripravené. Rozhodujúce je, či sa rokovanie uskutoční v zahraničí, alebo na domácej pôde - t.j. či zahraničného partnera pozveme na návštevu našej firmy.
OBCHODNÉ ROKOVANIA
Obchodné rokovanie je formou styku medzi obchodnými partnermi. Organizovanie obchodných rokovaní so zahraničnými partnermi zabezpečujú osobitné útvary firiem (zahraničné oddelenia, podnikové recepcie, sekretárky šéfa alebo osobitne určení zamestnanci). Na obchodnom rokovaní so zahraničnými partnermi reprezentuje obchodný partner okrem seba a firmy aj krajinu svojho pôvodu. Vyžaduje si preto starostlivú prípravu:
Kľúčové slová:
komunikácia
obchodný partner
zvyky
rokovanie
osobitosti
etiketa
Blízky Východ
Obsah:
- 1 ÚVOD 3
2 OBCHODNÉ ROKOVANIA 3
2.1 Začiatok obchodného rokovania 4
2.2 Koniec obchodného rokovania 4
3 ETIKETA PRI OBCHODNÝCH ROKOVANIACH SO ZAHRANIČNÝMI PARTNERMI 4
3.1 Zdvorilosť pri obchodných rokovaniach 4
3.2 Pozdravy pri obchodných rokovaniach 5
3.3 Predstavovanie a oslovovanie pri obchodných rokovaniach 5
3.4 Gestá a gestikulácia pri obchodných rokovaniach 6
4 SPOLOČENSKÉ PODUJATIA PRI OBCHODNÝCH ROKOVANIACH SO ZAHRANIČNÝMI PARTNERMI 6
5 INTERKULTÚRNE OSOBNOSTI OBCHODNÝCH ROKOVANÍ VO VYBRANÝCH KRAJINÁCH 7
5.1 Nemeckí obchodní partneri 7
5.2 Ruskí obchodní partneri 8
5.3 Francúzski obchodní partneri 8
5.4 Britskí obchodní partneri 9
5.5 Španielski obchodní partneri 10
5.6 Talianski obchodní partneri 10
5.7 Obchodní partneri z arabských štátov, Blízkeho východu a Afriky 13
5.8 Indickí obchodní partneri 13
5.9 Obchodní partneri z USA 14
5.10 Čínski obchodní partneri 14
5.10.1 Niektoré čínske špecifiká 15
5.11 Japonskí obchodní partneri 17
6 BIBLIOGRAFIA 18
Zdroje:
- KNAPÍK Peter: Obchodné rokovania. Vydavateľstvo: Familiaris, 1997. ISBN 8096706888
- TÓTH, Ľ. 1994. Protokol a etiketa v diplomacii a obchode. Bratislava : THB, 1994.
- Spoločenský protokol v praxi [on-line]
- DOLINSKÁ Viktória, PhDr.: Špecifiká podnikateľských prostredí [online]
- KUBIŠOVÁ Silvia, Ing., Veľvyslanectvo Slovenskej republiky vo Francúzskej republike, Obchodno-ekonomické oddelenie - Exportný plán teritória pre rok 2007, Francúzska republika, Monacké kniežatstvo, 1037 /2006; [online]
- DOLINSKÁ Viktória, PhDr.: Špecifiká podnikateľských prostredí [online]
- STANISLAVOVÁ Dagmar: ¬Iný kraj, iný mrav. In: Pravda, roč. 2, február 2006 [online]
- AMBASCIATA DELLA REPUBBLICA SLOVACCA IN ITALIA, [online]
- ŠULLA Rastislav, Ing., Veľvyslanectvo Slovenskej republiky, Obchodno-ekonomické oddelenie - Exportný plán teritória pre rok 2007, Čínska ľudová republika, [on-line]
- Vojtényiová Denisa: Ako na Japoncov? Bez vtipov a so znalosťami o samurajoch, [on-line]
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.