Popis:
Ochranu spotrebiteľa na Slovensku zastrešuje zákon o ochrane spotrebiteľa 250/2007, ktorý vstúpil do platnosti 1.7.2007 a nahradil zákon 372/1990. Tento zákon vymedzuje základné práva spotrebiteľa, ktorými sú:
K základným právam spotrebiteľa patria práva na:
• výrobky a služby v bežnej kvalite,
• uplatnenie reklamácie,
• náhradu škody,
• vzdelávanie,
• informácie,
• ochranu svojho zdravia, bezpečnosti a ekonomických záujmov a podávanie podnetov a sťažností orgánom dozoru a kontroly a obci pri porušení zákonom priznaných práv spotrebiteľa
• Právo na požadované množstvo (najviac sa uplatňuje pri potravinách, bezproblémové potraviny sú tie, na kt. váhu určujú digitálne váhy a automaticky vypočítajú zodpovedajúcu cenu, v ostatných prípadoch si zákazník môže dať znova prevážiť tovar ešte pred odchodom z predajne)
• Doklad o zaplatení tovaru
• Balenie tovaru
• Zákaz diskriminácie (predávajúci nesmie kupujúceho diskriminovať tým, že mu napríklad nepredá určitý druh tovaru)
Kľúčové slová:
Ochrana spotrebiteľa
spotrebiteľ
nekalé praktiky
Obsah:
- OBSAH: 2
1. Základné práva spotrebiteľa a povinnosti predávajúceho 3
1.1 Nekalé praktiky 5
1.2 Inštitucionálna podpora 7
2. Ochrana spotrebiteľa v Európskej Únii 9
Bibliografia: 12