Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 118
projektov

Osobnosť a kompetencie učiteľa

«»
Prípona
.docx
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
16 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
44602
Posledná úprava
30.01.2014
Zobrazené
2 577 x
Autor:
dominika.vallova
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
ÚVOD
Pedagogika je jedna z najvýznamnejších vied a učiteľstvo nie je len jedno z najvýznamnejších povolaní, je to aj poslanie. Poslanie v zmysle štátnom, spoločenskom ale aj očakávania rodičov. Učitelia sú tí, ktorí zasvätia svoj život deťom, ich výchove a vzdelávaniu. A preto si ich práca zaslúži náš rešpekt a úctu.
Učiteľ je podľa všeobecnej mienky platený za to, že príde do práce, odsedí si pred triedou zopár hodín a navyše dostane dva mesiace prázdnin. Viacerí si myslia, že učiteľ po príchode z práce domov si sadne a oddychuje. Kto by nechcel byť učiteľom? Čo mnohí nevidia je práca učiteľa, ktorú si nosí domov - príprava na nasledujúce hodiny, opravovanie písomiek.

Kľúčové slová:

pedagogika

učiteľ

osobnosť učiteľa

kompetencie učiteľa



Obsah:
  • Obsah
    Úvod ....................................................................................................................................... 3
    1 Osobnosť učiteľa ..................................................................................................... 4
    1. 1 Charakteristiky učiteľa s aplikáciou na osobnosť................................................. 4
    2 Kompetencie učiteľa ............................................................................................ 7
    Záver ................................................................................................................................... 10
    Zoznam použitej literatúry ...............................................................................11

Zdroje:
  • MANNIOVÁ, J. 2008. Učiteľ v procese výchovy a vzťahov. Ivanka pri Dunaji: Axima. 198 s. ISBN 978-80-9691-785-3.
  • PRŮCHA, J. - WALTEROVÁ, E. - MAREŠ, J. 2003. Pedagogický slovník. 4. Aktualizované vyd. Praha: Portál. 317 s. ISBN 80-7178-944-5.
  • SIROTOVÁ, M. 2011. Úvod do pedagogiky. Trnava: Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave. 165 s. ISBN 978-80-8105-279-8.
  • VIŠŇOVSKÝ, Ľ. - KAČÁNI, V. a kol. 2000. Základy školskej pedagogiky. Bratislava: Iris. 227 s. ISBN 80-8901-825-4.
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko