Popis:
ÚVOD
Pre výchovu je nevyhnutné zisťovať efektivitu svojho pôsobenia a aj sledovanie príčin, prečo sa v istých podmienkach nedarí dosiahnuť stanovené ciele. Objektom výchovy je dieťa, dospievajúci žiak a aj dospelý človek a sleduje sa rozvoj konkrétnych vedomostí, zručností a návykov, ale aj poznávacích procesov, záujmov, postojov, svetového názoru, morálnych, estetických a pracovných vlastností. Sleduje sa aj rozvoj pohybovej kultúry. K naplneniu významného zámeru rozpoznať a hodnotiť úroveň pedagogického rozvoja, hľadať príčiny problémov a zisťovať podmienky výchovy má slúžiť pedagogická diagnostika, bez ktorej si nemožno predstaviť spätnú väzbu vo výchove ani progresívno pedagogickú prax a objektívny vedecký výskum.
Kľúčové slová:
Pedagogická diagnostika
Zdroje:
- Mojžíšek, L. a kol.: Teoretické otázky pedagogické diagnostiky. Academia Praha, 1987 -
- Mojžíšek, L.: Vyučovací hodina. SPN Praha, 1984 -
- Vašek, Š.: Špeciálno - pedagogická diagnostika. SPN Bratislava, 1991 -