Pedagogika Márie Montessori
Popis:
PEDAGOGIKA MÁRIE MONTESSORI
Táto pedagogika nesie názov po jej zakladateľke Márii Montessori. Jej základnou myšlienkou bolo oslobodiť dieťa od diktatúry dospelých, dať mu slobodu, pričom verila, že dieťa má dostatok vnútorných predpokladov samo o sebe, aby sa stalo dobrým človekom. Jej filozofia dieťaťa bola poznačená náboženstvom, ale aj jej lekárskym vzdelaním, či prácou s postihnutými ľuďmi. Podľa nej je hlavnou príčinou deviantného rozvoja dieťaťa neustály boj dospelého s dieťaťom, vnucovanie vôle dospelého dieťaťu. Jej pedagogika tvorí ucelený a prepracovaný vzdelávací systém, ktorý rešpektuje vývojové obdobia dieťaťa, korešponduje s modernými psychologickými teóriami vývojových potrieb a senzitívnych období detského veku.
Kľúčové slová:
pedagogika
alternatívne školstvo
výchova
vzdelávanie
Montessori
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.