Pedagogika orientovaná na dieťa - Diagnostikovanie kresby
Popis:
Diagnostika je veda, ktorá sa zaoberá diagnostikovaním. Nie všetci autori uznávajú rozdiel medzi termínmi diagnostika a diagnostikovanie, nám sa však jeho postrehnutie vidí logické. Zatiaľ, čo diagnostika je veda o diagnostikovaní, diagnostikovanie je činnosť, ktorú vykonáva diagnostik. Presnejšiu definíciu prináša pedagogický slovník: „Diagnostikovanie je činnosť, ktorej výsledkom je diagnóza. Jej úlohou je zaradenie objektu do konvenciami stanovenej diagnostickej kategórie. Na rozdiel od výskumu, diagnostiku realizuje nie vedec, ale učiteľ, výchovný poradca alebo iný špecializovaný pracovník. Závery diagnostikovania vždy smerujú k náprave zisteného stavu“ (Průcha, 1995).
Kľúčové slová:
Diagnostikovanie kresby
testy kresby
vývin kresby
idiocita
embecilita
debilita
Obsah:
- Diagnostikovanie kresby
TESTY KRESBY
VÝVIN KRESBY
DIAGNOSTIKOVANIE PODĽA KRESBY
KRESBA DEFEKTNÝCH JEDINCOV
IDIOCIA
IMBECILITA
DEBILITA
Zdroje:
- BRŤKA, J. (1980): Úvod do pedagogiky 1. ročníka ZŠ. 2. vyd. Bratislava : SPN.
- MOJŽÍŠEK, L.(1986): Základy pedagogické diagnostiky. 1. vyd. Praha: SPN.
- Mistrík, J. (1998): Kurz grafológie. Šamorín: Kiadó.
- Müller, O. (2001): Dítě se speciálními vzdělávacími potřebami v běžné škole. Olomouc: UJEP.
- Průcha, J. Walterová, E., Mareš, J. (1995): Pedagogický slovník. Praha: Portál.
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.