- Fakulta - Inštitút misijnej a charitatívnej práce a tropického zdravotníctva sv. Jána Pavla II, Bratislava 95
- Fakulta zdravotníctva a sociálnej práce sv. Ladislava, Nové Zámky 605
- Inštitút bl. Ladislava Strattmanna Batthyányho, Dunajská Streda 0
- Inštitút bl. Metoda Dominika Trčku, Michalovce 16
- Inštitút bl. Sáry Salkaházyiovej, Rožňava 1
- Inštitút bl. Z. J. Mallu, Košice 0
- Inštitút sociálnej práce a ošetrovateľstva MUDr. Pavla Blahu, Skalica 0
- Inštitút sociálnych vied a zdravotníctva bl. P. P. Gojdiča a bl. V. Hopku, Prešov 79
- Inštitút sv. Cyrila a Metoda, Partizánske 0
- Ústav bl. Anny Kolesárovej, Rimavská Sobota 0
- Ústav bl. Tomislava Kolakoviča, Trstená 0
- Ústav Božieho milosrdenstva, Žilina 40
- Ústav sociálnej práce sv. Pátra Pia, Piešťany 0
- Ústav sv. Sáry de Marseille, Banská Bystrica 0
Periodizácia životného cyklu človeka
«»
Popis:
Vývinová psychológia sa zaoberá spôsobmi prežívania, uvažovania a chovania v jednotlivých fázach ľudského života. Zároveň znalosť psychického vývoja prispieva k lepšiemu porozumeniu seba samému.
Každý z nás má potrebu niekam patriť. K tejto potrebe sme dospeli po určitom vývine. Aj keď to málokto z nás vie, začal sa už v prenatálnom období. A veľmi ju ovplyvňoval duševný vývin. Duševný vývin možno charakterizovať ako proces, ktorý sa odohráva v čase a navodzuje zmeny. Proces, ktorý plynie je v ustavičnom pohybe. V dôsledku vývinu sa postupne pretvarujú psychické zážitky a správanie človeka. Jednotlivé obdobia sa vyznačujú rozdielnym spôsobom správania. Preto hlavne duševný vývin v značnej miere ovplyvňuje našu schopnosť začlenenia sa do spoločnosti: jej výber, schopnosť sa prispôsobiť, nenechať so sebou manipulovať...
V tejto práci chcem opísať vývin sociálneho procesu – vývin začleňovania sa človeka do spoločnosti. Pretože všetky tieto pznatky môžu pomôcť okrem iného aj sociálnym pracovníkom pochopiť, čo môžu od svojich klientov rôzneho veku očakávať. A tiež ako sa k nim chovať, aby nevytvárali zbytočné problémy a aby bol výsledok ich práce čo najlepší.
Kľúčové slová:
predmet vývojovej psychológie
prenatálne obdobie
novorodenecké obdobie
kojenecký vek
mladší školský vek
dospelosť
Obsah:
- ÚVOD
1. PREDMET A METÓDY VÝVOJOVEJ PSYCHOLÓGIE 1
1.1 Predmet vývojovej psychológie 1
1.2 Činitele psychického vývoja 2
1.3 Metódy vývojovej psychológie 3
2. OBDOBIE DETSTVA 4
2.1 Prenatálne obdobie 4
2.2 Novorodenecké obdobie 4
2.3 Kojenecký vek 4
2.4 Batoľací vek 5
2.5 Predškolský vek 5
2.6 Nástup do školy – mladší školský vek 5
2.7 Stredný školský vek 6
2.8 Obdobie dospievania – pubescencia 6
2.9 Adolescencia 6
3. DOSPELOSŤ 7
3.1 Obdobie mladej dospelosti 7
3.2 Obdobie strednej dospelosti 7
3.3 Obdobie staršej dospelosti 7
4. STAROBA 8
4.1 Obdobie rannej staroby 8
4.2 Pravá staroba 8
5. ZÁVER 9
POUŽITÁ LITERATÚRA
Zdroje:
- Vágnerová, M. 2000: Vývojová psychológie. Praha: Porta ISBN 80-7178–308-0
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.