Perspektívne problémy voľného času
Popis:
Úvod
Voľný čas ako výrazný fenomén života vyspelých krajín je zároveň jedným z dôležitých problémov týchto krajín. Významne vstupuje do vývoja spoločnosti, napr. štruktúrou zamestnanosti, modelom rodinného života či vznikom tzv. priemyslu voľného času. Voľný čas, ktorý by mal byt (okrem iného) priestorom na rozvoj a kultiváciu osobnosti, v značnej časti mladej populácie sa stáva priestorom podmieňujúcim vznik rôznych sociálno-patologických javov. Preto ak spoločnosť zabezpečí kvalitné využívanie voľného času detí a mládeže, urýchli tým rozvoj všeobecných a špecifických schopností mladej generácie a potlačí tým rozvoj negatívnych sociálnych javov. Vo sfére voľného času sa rozhoduje aj o rozvoji talentu mladého človeka, naplnení jeho potrieb a záujmov a na druhej strane sa tlmia tendencie k negatívnemu sociálnemu vývoju. Spoločnosť zatiaľ neakceptuje efektivitu a produktivitu potenciálu mladej generácie získanej voľno časovými aktivitami a nedoceňuje prostriedky ušetrené na následnej kriminalite a narkománii a zatiaľ plne neuznáva ekonomický význam kvalitného využívania voľného času mladej generácie. Sféra voľného času môže pritom do určitej miery kompenzovať aj niektoré nedostatky školského systému.
Kľúčové slová:
voľný čas
školské kluby
záujmové činnosti
podpora
neštátne subjekty
aktivity školského zariadenia
Obsah:
- Úvod
Definícia voľného času
Charakteristiky voľného času
Podpora na úrovni štátnej a verejnej správy
Školské kluby detí
Centrá voľného času
Strediská záujmovej činnosti
Kultúrne zariadenia
Podpora na úrovni neštátnych subjektov
Najzávažnejšie problémy
Aktivity školského zariadenia:
Zdroje:
- Kratochvílová, E.: Voľný čas a pedagogika voľného času
- Macháček, L.: Sociologické aspekty občianskej participácie a združovania mládeže
- Pávková, J. a kol.: Pedagogika voľného času
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.