Popis:
Pri plánovaní cestovného ruchu na úrovni samosprávy je nutné stanoviť vízie, ktorých cieľom je vytvorenie dobre dostupnej a kvalitne riadenej celoročnej cieľovej (konečnej) destinácie cestovného ruchu národného a medzinárodného významu, ktorú môžeme charakterizovať:
- rôznorodosťou celoročnej ponuky foriem a produktov cestovného ruchu, zameraných najmä na relaxáciu, rekreáciu, kúpeľníctvo ( v prípade, že v danej obci sa nachádza zdroj), poznávanie, aktívne trávenie voľného času, vidiecky, incentívny cestovný ruch,
- vysokou kvalitou poskytovaných služieb a profesionalitou poskytovateľov služieb.
I. Určenie osobitostí regiónu
Je potrebné určiť znaky, ktorými môžeme daný región komunikovať:
- pestrosťou, malebnosťou, zachovalosťou a jedinečnosťou prírodného prostredia
- nekonečnou učebnicou vzácnej flóry a fauny
- rozmanitosťou ponuky a známosti kúpeľov (v prípade kúpeľných miest)
- rozmanitosti a bohatstva folklóru
- architektonické diela
- genézou poznávania prostredia a jeho opisovania spojené s historickými osobnosťami Slovenska
...
Kľúčové slová:
turizmus
geoturizmus
cestovný
cestovný ruch
cestovanie
samospráva
rekreácia
kúpele
voľný čas
kúpľníctvo
marketing
marketingová komunikácia
Obsah:
- Úvod -3-
I. Určenie osobitostí regiónu -3-
II. Širšie znenie vízie -3-
III. Stanovenie znakov, ktorým sa obec odlíši -4-
IV. Určenie globálnych cieľov -4-
V.Rozpracovanie špecifických cieľov -5-
VI. Realizácia a kontrola stanovených cieľov a opatrení -16-