Popis:
,,Plánovanie je proces zahájený vytýčením cieľov, určuje stratégie, politiku a podrobné plány pre ich dosiahnutie, pre realizáciu rozhodnutí vyžaduje organizovanie kontrolu realizácie a spätnej väzby k zahájeniu plánovacieho cyklu.
Plánovanie sa považuje za dôležitú funkciu manažmentu, ktorá sa zakladá na schopnostiach ľúdí vytyčovať si ciele, predvídať a pripravovať svoju budúcnosť. Podniky s formalizovaným plánovaním dosahujú lepšie výsledky vo finančných ukazovateľoch, v raste predaja, v raste aktív, v raste kurzov akcií, jako podniky, v ktorých plánovanie absentuje. Zhodne to uvádzajú teoretici i praktici manažmentu jako napríklad Drucker, Waterman, Kreikebauer, Koontz.
Kľúčové slová:
Plánovanie
firemné plánovanie
časový aspekt
biznis plán
marketing
ľudské zdroje
Zdroje:
- [1] Mihalčová, B. a kol.: Vybrané kapitoly z firemného plánovania. – Bratislava: Ekonóm, 2004. 264 s. a pril. ISBN 80-225-1782-8
- [2] Grznár, M. – Šinský, P.: Firemné plánovanie. – Bratislava: Ekonóm, 2003, 216 s. ISBN 80-225-1649-X
- [3] Pilková, A. – Grznár, M. – Režňáková, M. – Štrbová E.: Firemné plánovanie, – Bratislava: Elita, 1994. 214 s ISBN 80-85323-57-5