Podiel cestovného ruchu na ekonomickom raste v Turecku
«»
Popis:
Preložený anglický ekonomický článok.
V osemdesiatych rokoch minulého storočia a nasledujúce desaťročia sme boli svedkami veľkej zmeny a premeny v celom svete. Takzvaný globalizačný trend sa javí byť užitočným najmä pre odvetvie cestovného ruchu. Globalizačný trend v cestovnom ruchu bol posilnený ďalšími dôležitými vývojovými trendmi. Po prvé to boli klesajúce náklady na komunikáciu, ktoré priniesli pokrok vo vývoji počítačových technológií, a tým jednoduchší prístup k informáciám o destinácii miest. Ďalším vývojovým trendom bolo zníženie nákladov na dopravu, čo spôsobilo jednoduché a lacnejšie cestovanie po celom svete.
Kľúčové slová:
ekonómia CR
CR v Turecku
ekonomický rast
Obsah:
- Úvod
Trend v cestovnom ruchu
Tabuľka 1 Príchodový cestovný ruch
Tabuľka 2 Príjmy z medzinárodného cestovného ruchu
Tabuľka 3 Príjmy z medzinárodného cestovného ruchu (% z celkového vývozu)
Trend v Turecku
Tabuľka 4 Základné ukazovatele cestovného ruchu v Turecku
Model a výsledky predbežných výpočtov
Záver a dôsledky
Zoznam použitej literatúry
Zdroje:
- Copeland, B. R. (1991). Tourism, Welfare and De-industrialization in a Small Open Economy, Economica, 58: 515-529.
- Crompton, J. L., Lee, S. and Shuster, T. J. (2001). A Guide for Undertaking Economic Impact Studies: The Springfest Example, Journal of Travel Research, 40(1): 79-88.
- Decelle, X. (2006). A Dynamic Conceptual Approach to Innovation in Tourism. In Innovation and Growth in Tourism (pp. 85-106). Paris: OECD.
- Giles, A. R. and Perry, A. H. (1998). The Use of a Temporal Analogue to Investigate the Possible Impact of Projected Global Warming on the UK Tourist Industry, Tourism Management, 19(1): 75-80.
- Goymen, K. (2000). Tourism and Governance in Turkey, Annals of Tourism Research, 27(4): 1025-1048.
- Han, X. and Fang, B. (1997). Measuring the Size of Tourism and its Impact in an Economy, Statistical Journal of the United Nations Economic Commission for Europe, 14(4): 357-379.
- Hazari, B. R. and Ng, A. (1993). An Analysis of Tourists’ Consumption of Non-traded Goods and Services on the Welfare of the Domestic Consumers, International Review of Economics and Finance, 2: 3-58.
- Hazari, B. R. and Sgro, P. M. (1995). Tourism and Growth in a Dynamic Model of Trade, The Journal of International Trade and Economic Development, 4(2): 243-252.
- Hjalager, A.M. (2002). Repairing Innovation Defectiveness in Tourism, Tourism Management, 23: 465-474.
- ...
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.