Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 057   projektov
0 nových

Podniková kultúra medzinárodných spoločností

«»
Prípona
.doc
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
18 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
42255
Posledná úprava
09.06.2013
Zobrazené
1 891 x
Autor:
sunnygirl4
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Ako národnosť a kultúra ovplyvňujú podnikateľské aktivity vo vzťahu k etike a morálke + príklad z praxe...

Podniková kultúra medzinárodných spoločností
1.1 Národná a podniková kultúra
Podnikovú kultúru je potrebné hodnotiť nielen z hľadiska daného podniku ale aj v súvislosti s kultúrami, ktoré podnik obklopujú, a to s regionálnymi a národnými kultúrami.
Národná kultúra určuje, ako ľudia plnia rozličné úlohy v živote danej spoločnosti. Na národné kultúry je potrebné pozerať nie ako na dobré alebo zlé, ale predovšetkým ako na rôzne.
Vplyv národného na podnikovú kultúru: rodina, vzdelanie, ekonomika, zdravie, socializácia, oddych, politika, náboženstvo.
Pre každú spoločnosť a jej kultúru je typická určitá hierarchia hodnôt, ktorá sa prostredníctvom individuálnej hodnotovej orientácie ľudí prenáša do podnikovej sféry. Tento vplyv národnej kultúry sa dotýka najmä najnižšej úrovne podnikovej kultúry, to znamená jej základných predpokladov a východísk ( vzťah k ostatnému svetu, predstavy o medziľudských vzťahoch a pod.). Na vyšších úrovniach sa už viac zvýrazňuje to, čo je pre podnik typické, čím sa odlišuje od iných podnikov.
1.2 Podniková kultúra medzinárodných spoločností
Otázky vplyvu národnej kultúry nadobúdajú osobitný význam v medzinárodných spoločnostiach, ktoré majú svoje filiálky v rôznych krajinách. Stretávajú sa tu potom viaceré národné i podnikové kultúry. Pre medzinárodnú spoločnosť je dôležitá citlivosť a prispôsobivosť , aby sa zvládol multikultúrny problém.
...

Kľúčové slová:

národná a podniková kultúra

kľúčové faktory úspešného podniku

riadenie ľudských zdrojov

podniková kultúra

pluralita kultúr

synergický model



Obsah:
  • Podniková kultúra medzinárodných spoločností
    1.1 Národná a podniková kultúra
    1.2 Podniková kultúra medzinárodných spoločností
    Kultúrna dominancia
    Základné charakteristiky
    Výhody
    Nevýhody
    2. Pluralita kultúr (polycentrická podniková kultúra)
    Základné charakteristiky
    Výhody
    Nevýhody
    3. Synergický model (geocentrická podniková kultúra)
    Základné charakteristiky
    Výhody
    Prílohy
    Kľúčové faktory úspešnéo podniku
    Riadenie ľudských zdrojov a podniková kultúra
    Príklad z praxe – BMW
    Klasifikácia národov podľa podobnosti kultúry
    1) dimenzia – vzdialenosť moci
    2) dimenzia – vyhýbania sa neistote
    3) dimenzia- individualizmu
    4) dimenzia – mužnosti
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko