Podniková kultúra
«»
Prípona
.doc |
Typ
seminárna práca |
Stiahnuté
7 x |
Veľkosť
0,1 MB |
Jazyk
slovenský |
ID projektu
19636 |
Posledná úprava
21.02.2009 |
Zobrazené
1 911 x |
Autor:
- |
Zdieľaj na Facebooku |
Detaily projektu |
Popis:
Kultúra organizácie alebo podniková kultúra predstavuje sústavu hodnôt, noriem, presvedčení, postojov a domnienok, ktorá síce nikdy nebola vyslovene sformulovaná, ale určuje spôsob chovania a jednania ľudí a tiež spôsoby vykonávania práce.
Podľa B. Řezníčka je podniková kultúra súborom kľúčových hodnôt, názorov a presvedčení pracovníkov určitej organizácie. Kultúra definuje základné organizačné hodnoty a novým pracovníkom ukazuje správne prístupy a spôsoby myslenia a jednania. Poskytuje pracovníkom organizácií pocit identity a posilňuje ich angažovanosť pre nadosobné hodnoty. Kultúra takisto zvyšuje stabilitu organizácií a jej pracovníkom poskytuje kľúč k porozumeniu organizačným zmenám a činnostiam.
Kľúčové slová:
podniková kultúra
hodnoty
normy
firemná kultúra
Zdroje:
- 1. ARMSTRONG, Michael – KOUBEK, Josef. Řízení lidských zdrojů: nejnovější trendy a postupy. Praha: Grada Publishing, 2007. 789 s. ISBN 8024714078.
- 2. DYTRT, Zdeněk. Etika v podnikatelském prostředí. Praha: Grada Publishing, 2006. 196 s. ISBN 8024715899.
- 3. LONGAUEROVÁ, Martina. Firemná kultúra. [online]. 7/7 2004. [cit. 2008-12-04]. Dostupné na internete: < http://poradna.topjobs.sk/pozvali-ma/news/article/351/824/ >
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.