Podnikové stratégie - Konanie podnikov
«»
Popis:
Zvolená spoločnosť je organizácia, ktorá je špecialistom vo výrobe chladiacich riešení , je svetovým lídrom vo výrobe kompresorov a jej poslením je "Provide innovative solutions for a better quality of life". Má fabriky v Brazílii, Taliansku , Číne a na Slovensku. Postupne sa spoločnosť rozrastala a začala využívať v čoraz väčšej miere nové a modernejšie technológie, ktoré dopomáhali k rozvoju podniku. Realizovala rozsiahle investičné akcie. Ako každá iná spoločnosť má vypracovanú určitú hierarchiu cieľov a stratégií ako ich dosiahnuť. Medzi jej hlavné strategické zámery patrí:
- zabezpečiť vysokú kvalitu výrobkov a služieb
- znížiť emisie znečisťujúcich látok do ovzdušia
- znížiť spotrebu vody a množstvo vypúšťaného znečistenia do odpadových vôd
- pripraviť modernizáciu výroby polyesterových vlákien.
Budovanie na existujúcich schopnostiach – interná orientácia
Z vnútro firemného pohľadu sú východiskovým bodom pri tvorbe stratégie zameranej na inovácie zamestnanci, ktorí tvoria internú inovačnú silu. Všetci bez ohľadu na to, či pracujú na oddeleniach firemného výskumu, vývoja produktov, výroby, kontrolingu alebo odbytu, sa zapájajú aktívne do procesu tvorby budúcnosti celej spoločnosti. Výsledkom tejto skutočnosti je podniková kultúra spoločnosti založená na systéme inovácií a spoľahlivosti...
Kľúčové slová:
podnikové stratégie
manažment
zdroje flexibility
Obsah:
- 1. Identifikácia podniku
3. Formálne a cieľavedomé prístupy k tvorbe stratégie
3.1 Obsah cieľov
3.1.1 Ciele v prítomnosti
3.1.2 Ciele v budúcnosti
3.2 Obsah stratégie
3.2.1 Stratégia v prítomnosti
3.2.2. Stratégia v budúcnosti
3.3 Výrazné rozdiely stratégie od stratégií konkurentov
3.3.1 Odlišné vlastnosti stratégie
3.3.2 Lepšie vlastnosti stratégie
3.4. Východiskový bod strategického procesu
3.4.1 Analýza externého trhu – externá orientácia
3.4.2 Budovanie na existujúcich schopnostiach – interná orientácia
3.5. Kľúčové faktory externé, ktoré ovplyvňujú obsah stratégie
3.5.1 Externé faktory v prítomnosti
3.5.2 Externé faktory v budúcnosti
3.6 Kľúčové faktory interné, ktoré ovplyvňujú obsah stratégie
3.6.1 Interné faktory v prítomnosti
3.6.2 Interné faktory v budúcnosti
3.7 Pripravenosť na budúcnosť
3.8 Formálny proces tvorby stratégie
3.9 Plánovacia dokumentácia
3.10 Plánované, relatívne stabilné jadro stratégie
3.11 Zdroje flexibility a adaptability na predvídané udalosti
Súbor návrhov a odporúčaní!
4. Neformálne a intuitívne prístupy k tvorbe stratégie
4.1 Neplánovaná, relatívne nestabilná časť stratégie
4.2 Hranice (tolerančné medze), v ktorých je možné so stratégiou experimentovať a meniť jej obsah
4.3 Dôvody nepredvídaných korekcií stratégie počas plánovacieho obdobia
4.4 Zdroje nového poznania
4.5 Vznik strategických inovácií
4.6 Priestor a motivácia na vznik podnetov a návrh pre formuláciu stratégie mimo štandardné procedúry
4.7 Priestor a možnosti na spochybňovanie zaužívaných noriem a správania
4.8 Dôsledky implementácie na obsah stratégie
4.9 Zdroje flexibility a adaptability na nepredvídané udalosti
Súbor návrhov a odporúčaní!
5. Integrovanie formalizovaných a neformalizovaných systémov a procesov strategického manažmentu
5.1 Pomer a vplyv emocionálnej (intuitívnej, spontánnej, záujmovej, mocenskej) zložky a logicko-racionálnej zložky na obsah a realizáciu stratégie
5.2 Pomer a vplyv kreatívneho procesu (zrod nových myšlienok) a aplikačného procesu (implementácia nových myšlienok) na obsah výslednej stratégie
5.3 Pomer a vplyv kreatívnych nápadov a analytických faktov na obsah a realizáciu stratégie
Súbor návrhov a odporúčaní!
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.