Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 118
projektov

Podpora predaja - jej význam, efektivita, ciele a výskum

«»
Prípona
.docx
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
10 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
35839
Posledná úprava
12.06.2011
Zobrazené
2 240 x
Autor:
domca104
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Podpora predaja
Rovnako ako ostatné nástroje komunikačného mixu je podpora predaja určitým postupom, ktorý sa zameriava na krátkodobé zvýšenie predaja. Ide o komunikačnú akciu, ktorá má generovať dodatočný predaj u doterajších zákazníkov a na základe krátkodobých výhod prilákať nových zákazníkov. Hlavnými vlastnosťami podpory predaja sú: obmedzenie v čase a priestore, ponuka vyššieho zhodnotenia peňazí a vyvolanie okamžitej nákupnej reakcie. Pretože hlavným účelom podpor je okamžité iniciovanie predaja, môže byť tento nástroj tiež využitý strategicky, ku generovaniu testovacích nákupov a z toho vyplývajúcich efektov učenia, zmien postoju ku značke a posilnenie lojality k nej. Vo vzťahu k týmto cieľom je podpora predaja často hrozbou dlhodobého imidžu a ziskového potenciálu značky, pretože príliš časté využívanie podpor vedie k tomu, že značka môže byť považovaná za lacnú a tým sa naruší pozícia výlučnosti jej kvality. Z tohto dôvodu, že dlhodobá podpora predaja nie je vždy zisková, nemajú výrobcovia tento nástroj príliš v obľube...

Výskum podpor predaja
Podpory predaja sú testované predbežne a následne. Predbežné testovanie je veľmi podobné predbežnému testovaniu reklamy. Zákazníci sú vystavení zámerom podpornej kampane a požiadaní o názor. Pretože cieľom väčšiny podpor predaja je vyvolanie okamžitej nákupnej reakcie, väčšina prieskumov bude merať zmeny správania zákazníkov...
Ak sa zavádza nová značka alebo sa monitoruje sa vývoj predaja existujúcej značky a všetko je doprevádzané podporami, môže sa k analýze použiť nasledujúci vzorec. Je založený na dekompozícii trhového podielu značky...

Je podpora predaja efektívna?
Je treba mať na mysli, že podpora predaja môže podkopávať efekty dlhodobejších strategických marketingových nástrojov, ako je reklama a sponzorstvo. Ich cieľom je budovať imidž v dlhodobom horizonte...  

Kľúčové slová:

marketing

podpora predaja

kampaň

marketingové nástroje



Obsah:
  • Podpora predaja
    Rastúci význam podpory predaja
    Ciele a cieľové skupiny
    Podpora zákazníka
    Finančné stimuly
    Súťaže, stávky a lotérie
    Podpora produktu, vzorky
    Obchodná podpora, trade promotions
    Je podpora predaja efektívna?
    Účinnosť podpor predaja
    Faktory modifikujúce účinnosť podpor
    Výskum podpor predaja

Zdroje:
  • Patrick De Pelsmacker, Marketingová komunikace
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko