Popis:
Pojem reklama sa v ľudskej spoločnosti vyskytuje už od nepamäti, a tak, ako sa vyvíjal obchod, služby a ekonomika vo všeobecnosti, tak sa vyvíjala aj reklama. Od najstarších nápisov na budovách, ktoré informovali okoloidúcich na obchodných cestách, kde sa dá čo kúpiť, cez vynález litografie, ktorý zabezpečoval vznik, rozvoj a šírenie reklám až po radikálny rozvoj marketingu v súčasnosti.
Vo všeobecnosti majú reklamy za úlohu informovať o ponuke, druhou funkciou je príjemcu zaujať a vytvoriť u neho predstavu, že pozná jeho potreby a tak ho motivovať k želanej činnosti. Treťou funkciou je samotná výzva ku kúpe daného produktu. Dnes sa s reklamou stretávame dennodenne a všade – vnucujú sa nám na plagátoch, billboardoch, reklamných tričkách, v rozhlase, na internete alebo v televízii. Dnešná konzumná spoločnosť nás pohltila neskutočným množstvom informácií a čoraz viac sa snaží do nás pomocou reklám hustiť, presviedča nás aký je ten ich výrobok skvelý a ako nám zlepší a uľahčí život. Namiesto toho, aby zákazníkovi poskytla zorientovať sa v širokej ponuke tovarov a služieb a ponúkla mu možnosť výberu sa reklama snaží „apelovať na city a psychiku a predať výrobok, ktorý recipient v skutočnosti možno ani nepotrebuje.
Kľúčové slová:
podprahová reklama
podprahové vnímanie
sexuálne motívy v reklamách
Obsah:
- Podprahová reklama
Súčasný experiment
Prípady odhalenia podprahovej reklamy v minulosti
Filmový a televízny priemysel
Hudobný priemysel
Ďalšie sexuálne motívy v reklamách
Motívy strachu v reklamách
Použitá literatúra
Zdroje:
- Obrátilová, A. 2011. Podprahové vnímání jako princip reklamního sdělení nových médií.
- Michalková, V. 2007. Reklamný útok na podvedomie.
- ...