Popis:
Podniková kultúra - systém predpokladov, predstáv, hodnôt a noriem, ktoré sa v podniku prijali a rozvinuli a majú veľký vplyv na konanie, uvažovanie i vystupovanie zamestnancov. Navonok sa prejavuje ako forma spoločenského styku zamestnancov, v spoločných zvykoch, obyčajoch, oblečení, materiálnom vybavení a podobne.
Cieľom podnikovej kultúry je dosiahnuť, aby sa zamestnanci osobne identifikovali s takou činnosťou podniku, ktorá smeruje k jeho prosperite a šíreniu dobrého mena. To znamená, že podnikovú kultúru možno cieľavedome využiť na realizáciu podnikových cieľov. Aby sa v tomto smere dosiahol úspech, predpokladá to od manažérov koncipovanie a udržiavanie pozitívnej podnikovej kultúry.
Kľúčové slová:
podniková kultúra
podniková identita
podnikateľská etika
etický kódex podniku
podnikové ciele
normy správania
zamestnanecké vzťahy
manažment kvality
Obsah:
- Podstata a funkcie podnikovej kultúry
Funkcie, prvky a problémy podnikovej kultúry
Problémy podnikovej kultúry
Podniková identita
Zamestnanecké vzťahy ako podstata podnikovej identity
Podnikateľská etika
Etický kódex podniku