Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 118
projektov

Podstata a prístupy k organizačnému dizajnu

«»
Prípona
.docx
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
19 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
41607
Posledná úprava
24.02.2013
Zobrazené
1 697 x
Autor:
jan.hlava
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
V tejto práci sme sa zamerali na podstatu organizačného dizajnu, ktorý v podstate pozostáva z tvorby organizačných štruktúr. Detailnejšie sme opísali jednotlivé typy organizačných štruktúr.

Podstatou organizačného dizajnu je tvorba organizačnej štruktúry. Pod týmto pojmom si predstavujeme usporiadanie jednotlivcov a skupín v závislosti od toho, akú prácu vykonávajú. Ide o formálny systém, ktorý manažéri používajú a vo veľkom im pomáha pri deľbe práce, koordinovaní činnosti, delegovaní právomocí a zodpovednosti alebo pri riadiacich systémoch a časovej štrukturalizácii. Vhodný dizajn práce umožňuje pracovníkom nachádzať uspokojenie v práci samotnej, umožňuje zvyšovanie kvality, produktivity práce, umožňuje znižovať tak absencie pracovníkov ako aj ich fluktuáciu.

Kľúčové slová:

organizačný dizajn

manažment

FMUK

organizačná štruktúra



Obsah:
  • Úvod 3
    1. Organizačný dizajn 4
    2. Organizačná štruktúra 4
    2.1 Vertikálne členená organizačná štruktúra 5
    2.2 Horizontálne členená organizačná štruktúra 5
    3. Organizačný dizajn – tvorba organizačnej štruktúry 6
    3.1 Mechanistický koncept organizačného dizajnu 6
    3.1.1 Funkcionálna štruktúra 6
    3.1.2 Divizionálna organizačná štruktúra 7
    3.2 Organický koncept organizačného dizajnu 8
    3.2.1 Jednoduchá štruktúra 8
    3.2.2 Sieťová štruktúra 8
    3.2.3 Komisná štruktúra 9
    3.2.3 Komisná štruktúra 9
    3.2.4 Task Force štruktúra 9
    3.2.5 Maticová štruktúra 9
    Záver 10
    Použitá literatúra 11

Zdroje:
  • PAPULA, J., PAPULOVÁ, Z. : Strategický manažment teoretické východiská alebo jadro vedomostí. Bratislava : KARTPRINT, 2009, ISBN 978-80-89037-26-1.
  • RUDY, J., LUPTÁKOVÁ, S. : Organizačné správanie. Bratislava : FABER, 2007, ISBN 80-89019-07-2
  • HINŠT, J. 2013. Firma musí byť zvedavá na nápady zamestnancov. In FORBES. ISSN 1338-2527, 2013, č. 1.
  • LORSCH, J.W.: Handbook of Organizational Behavior, Englewood Clifs, New Jersey, 1987, Prentice Hall.
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko