Popis:
Podstata marketingovej koncepcie a jej základné kategórie
Marketing - toto medzinárodné slovo, ktoré sa používa na celom svete bez
potreby prekladu je utvorené z dvoch častí - zo slova “market” - (čo v preklade
znamená trh a z koncovky “ing”, ktorá má význam činnosti. Spojením týchto
dvoch slov dostaneme slovo marketing, ktoré teda v preklade znamená akúsi
činnost na trhu, spojenie s trhom, alebo komunikáciu s trhom. Slovo marketing
sa používa približne len od konca 19. storočia, aj keď už trh a trhová
ekonomika s ktorou je veľmi úzko prepojený existovali omnoho skôr.
“Marketing je procesom plánovania a realizácie, koncepcie, tvorby cien,
propagácie a distribúcie myšlienok, tovarov a služieb s cieľom realizovať také
výmeny, ktoré uspokojujú ciele jednotlivcov a skupín.” ( Encyklopedická
príručka, 2002, s.74). Toto je jedna z mnohých definicií marketingu, ale napriek
nemalému úsiliu jednotná všeobecná definícia marketingu neexistuje.
Kľúčové slová:
marketing
market
trh
zákazník
výrobok
zisk
propagácia
predaj
index spokojnosti
spokojnosť
tovar
Obsah:
- Podstata marketingovej koncepcie a jej základné kategórie
Marketingová koncepcia
Marketigová koncepcia bola vyjadrená mnohými spôsobmi
Orientácia na trh
Orientácia na zákazníka
Koordinovaný marketing
Zisk
Použitá literatúra
Zdroje:
- Šimonovič, I.S. a kolektív: Marketing. Bratislava: Obzor, 1970
- Philip Kotler: Marketing Management. Praha: Victoria Publishing, 1992
- Kotler, P. - Armstrong, G.: Marketing. Slovenské pedagogické nakldateľstvo, Bratislava 1992