Podstata stratégie a procesu strategického manažmentu
Popis:
Úlohou tejto seminárnej práce je oboznámiť čitateľa ( poslucháča ) s hlavným poslaním strategického manažmentu.
Vzhľadom na cieľ tejto práce je práca štruktúrovaná do siedmych kapitol.
V seminárnej práci sa venuje pozornosť kategóriám ako pojem stratégia, implementácia stratégie, dlhodobé ciele, poslanie podniku a ich následná aplikácia.
V záverečnej časti sa venuje pozornosť praktickému príkladu k problematike strategického manažmentu.
Kľúčové slová:
strategický manažment
strategický výber
spätná väzba
stratégia podniku
Mintzberg
stratégia výroby
Balanced scorecard metóda
dividendová politika
Obsah:
- Úvod
1. Podstata stratégie a procesu strategického manažmentu
1.1 Vývoj teórie a praxe strategického manažmentu
1.2 Úrovne (hierarchie) strategického manažmentu a stratégie podniku
2. Vymedzenie (formovanie) poslania podniku
3. Skúmanie interného a externého prostredia
3.1 Interné prostredie
3.2 Externé prostredie
3.3 Metódy strategickej analýzy a strategického výberu
4. Formulácia dlhodobých cieľov a hlavných stratégií
5. Stratégia na úrovni podniku
6. Implementácia stratégie
6.1 Podstata a fázy implementácie stratégie
6.1.1. Určenie ročných cieľov
6.1.2 Funkčné stratégie
7. Spätná väzba
Záver
Použitá literatúra
Praktický príklad
Zdroje:
- Sedlák Mikuláš, Manažment, Elita, BA 1997
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.