Popis:
Voľný čas - pre mnohých ľudí je to takzvaná trinásta komnata, ktorú vypĺňajú postupne rôznymi činnosťami. Ľudia trávia svoj voľný čas rôznymi spôsobmi, od „koníčkov“ až po nezmyselné mrhanie časom. Deti už v útlom detstve pozorujú rodičov a napodobňujú ich. Spôsob, akým ich rodičia trávia voľný čas ich motivuje alebo naopak odrádza od tej - ktorej činnosti. Tieto aktivity pomáhajú rozvíjať a kultivovať osobnosť dieťaťa. Rodičia aj spoločnosť, v ktorej dieťa a neskôr mladý človek vyrastá by mali spoločne zabezpečiť čo najlepšie využívanie voľného času, predovšetkým - zo strany rodičov, dobrou motiváciou, podporovaním dieťaťa v jeho koníčkoch alebo iných aktivitách vo voľnom čase. U adolescentnej mládeže sú možným problémom rôzne skupiny rovesníkov, ktoré výrazne ovplyvňujú výber aktivity na voľný čas alebo jednoducho spôsob trávenia voľného času. Mnohé tieto skupiny sú pomerne veľkou hrozbou a predstavujú možné budúce riziká spojené s ďalším vývojom adolescenta. Spoločnosť by mala prispievať hlavne pomocou škôl, školských zariadení a centier voľného času. Správne nasmerovanie detí a mládeže na vhodné využívanie ich voľného času zahrňuje množstvo prostriedkov, foriem, metód a princípov. Aj napriek chápaniu významu voľného času, školy nedostatočne využívajú činnosť školských zariadení a centier voľného času. V neposlednom prípade sú problémom finančné prostriedky, ktoré sú ale veľakrát vynakladané na nedostatočne prepracované projekty. Aktivity voľného času nie sú zatiaľ považované za plnohodnotný prísun do výchovy a vzdelávania detí a mládeže. Nevšímanie si narastajúcej hrozby pochádzajúcej z neriešenia problematiky trávenia voľného času vedie k mnohým negatívnym javom.
Kľúčové slová:
deti
voľný čas
problém
aktivita
výchova
vzdelávanie
finančné prostriedky
Obsah:
- Úvod
Voľný čas
Problémy s výberom aktivity na voľný čas
Riešenia problému
Ďalšie možnosti využitia voľného času
Záver