Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 091   projektov
0 nových

Polarizácia pozornosti - Montessori metóda a jej využitie v psychológii

«»
Prípona
.doc
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
10 x
Veľkosť
0,2 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
3830
Posledná úprava
02.06.2017
Zobrazené
2 988 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Pozornosť je jedným z najdôležitejších prvkov učenia. Je primárnym ukazovateľom výkonnosti človeka. Pokles sústredenosti a stálosti sa pokladá za najtypickejší príznak zníženej výkonnosti. Praktickým dôkazom je skutočnosť, že úroveň výkonnosti človeka sa najčastejšie skúma prostredníctvom merania stavu pozornosti. Školská činnosť kladie na pozornosť žiakov veľké nároky, a to predovšetkým na úrovni ich koncentrácie. Ciele školy vyžadujú aby žiak pozorne počúval výklad učiteľa a odpovede spolužiakov a aby sa sústredil na formuláciu svojich odpovedí. To znamená, že sa musí pri plnej pozornosti zúčastňovať na vyučovaní. Pozornosť je preto mimoriadne dôležitým činiteľom determinujúcim učebnú výkonnosť a školskú úspešnosť žiakov.(Lokšová, Lokša, 1999)
Fenomén polarizácie pozornosti je preto aj jedným z najdôležitejších pojmov v práci Márie Montessoriovej. Ako sama hovorí, bol základnou skutočnosťou vedúcou k vypracovaniu jej metódy. Tento jav je základným kameňom pri výstavbe jej Domu detí a zostáva zásadným aj pre jej školu. (Helmingová, 1996) Tento kľúčový objav jej ukázal, ako účinne podporovať prirodzený vývoj dieťaťa. Taktiež z neho vychádzala pri hľadaní nového spôsobu výchovy i pri formovaní pedagogických teórií. (Zelinková, 1997)

Kľúčové slová:

Polarizácia pozornosti

vývin pozornosti

pozornosť

definícia

polarizácia

vývin

história



Obsah:
  • Polarizácia pozornosti
    História pozornosti:
    Definície pozornosti:
    Polarizácia pozornosti v práci M.Montessoriovej
    Vývin pozornosti
    Priebeh polarizácie pozornosti
    Záver
    Použitá literatúra

Zdroje:
  • Atkinson, R.(2002). Psychologie. Praga: Portál
  • Boroš, J; Ondrišková, E; Živčicová, E.(1999). Psychologia.Bratislava: IRIS
  • Helmingová, H.(1996). Pedagogika M. Montessoriovej. Bratislava: SPN
  • Kiczko, L; Košč, M.(1997) Slovník spoločenských vied. Bratislava. SPN
  • Lokšová, I; Lokša, J.(1999). Pozornost, motivace, relaxace a tvořivost detí ve školce. Praha: Portál
  • Zelinková, O.(1997). Pomoz mi, abych to dokázal. Praha: Portál
  • http://www.montessori.sk/home/montessorinbsppedagogika/
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko