Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 057   projektov
0 nových

Popis distribučného kanála vybraného produktu od výrobcu po konečného spotrebiteľa - Coca Cola

«»
Prípona
.doc
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
12 x
Veľkosť
2,8 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
34964
Posledná úprava
14.07.2010
Zobrazené
1 313 x
Autor:
ferkonemcek
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Téma našej seminárnej práce je popis distribučného kanála vybraného produktu od výrobcu po konečného spotrebiteľa. Pre túto tému sme si zvolili nápoj Coca Cola. Pri výbere nás usmernil aj fakt, že Coca Cola patrila medzi najúspešnejšie produkty 20.storočia, a v súčasnosti stále patrí medzi najpredávanejšie produkty. Do našej práce sme zhrnili informácie o výrobe, podmienkach predaja a taktiež informácie o distribučných kanáloch.
Coca Colu vyrobil doktor John Stith Pemberton v Atlante v USA. Pravdepodobne bol inšpi-rovaný úspechom alkoholického nápoja Cocawine (od firmy Vin Mariani), ktorý bol kombináciou vína s kokaínom. V roku 1885 bola v Atlante (štát Georgia) prohibícia, Pemberton sa preto snažil o výrobu nealkoholickej verzie francúzskeho nápoja Wine Cola.
Prvým obchodom s Coca Colou bol od 8. mája 1886 predaj vynálezu v lekárni Jacob's Pharmacy v Atlante. Patent bol označovaný ako liek, ktorý mal pomáhať pri viacerých ochoreniach, ako boli bolesti v brušnej dutine, bolesti nervového pôvodu, bolesti hlavy, liečenie závislosti na morfiu, či dokonca pri impotencii.
Prvá reklama v tlači sa objavila v The Atlanta Journal a vyzývala smädných obyvateľov na ochutnanie „nového a obľúbeného sýteného nápoja“. Ručne maľovaný nápis Coca-Cola sa obja-voval na markízach obchodov spolu s výzvou „Drink“, aby informoval okoloidúcich, že Coca-Cola je vhodným osviežujúcim nápojom.. Prvých osem mesiacov sa nápoj predával v priemere deväť fliaš za deň. Koncom 19. storočia receptúru na tento nápoj kúpil americký obchodník Asa Griggs Candler, ktorý svojimi marketingovými taktikami dosiahol, že značka Coca Cola sa stala jedným z lídrov na trhu nápojového priemyslu.

Kľúčové slová:

marketing

seminárna práca

popis distribučného kanála vybraného produktu od výrobcu po konečného spotrebiteľa

APILIKÁCIA DISTRIBUČNÉHO KANÁLA NA FIRMU



Zdroje:
  • 1. Prof. Ing. Jaroslav Kita, CSc., a kolektív, 2005 Marketing 3. vyd. Bratislava: IURA EDITION, 2005, ISBN 80-8078-049-8
  • 2. .Ing. Darina Orbánová, PhD., Ing. Ľudmila Velichová, PhD., 2003 Maturujem z ekonomiky 3. Vyd.
  • Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo, ISBN 80-10-01096-0
  • 3. doc. Ing. Jozef Ďuďák, CSc.: Distribučná politika a jej aplikácia na oblasť obchodovania s techni- kou
  • 4. www.coca-cola.sk
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko