Popis:
Väčšine z nás, sa pod pojmom verejná správa vybaví sieť úradov, organizácií, či rôznych iných inštitúcií, ktoré zabezpečujú správu verejných vecí. Poslaním verejnej správy je plniť funkcie štátu, keďže ide o uskutočňovanie štátnej moci inými ako súkromnými osobami, taktiež vystupuje aj ako celok inštitúcií, ktoré spravujú majetok verejného vlastníctva. Základným pilierom plynulého fungovania verejnej správy je dobre zabezpečená personálna oblasť. Každá organizácia musí mať kvalifikovanú pracovnú silu, motivovať ju k vyšším pracovným výkonom, vzdelávať svojich zamestnancov, rozvíjať ich profesionalitu a snažiť sa dosahovať splnenie stanovených cieľov.
Rozvoj a vzdelávanie zamestnancov je nepretržitý proces, preto intenzita vzdelávania zamestnancov pracujúcich v štátnej alebo verejnej správe závisí hlavne od politiky a personálnej stratégie danej inštitúcie. Programy na vzdelávanie by mali by zostavené tak, aby zamestnanci získané vedomosti uplatňovali v praxi čo najviac. Jedným z cieľov je, aby si osvojili svoje poznatky, zručnosti, na ktorých sa zakladá ich práca a tie následne využívali potom v ich práci.
Cieľom tejto seminárnej práce je predstaviť primárnu charakteristiku verejnej a štátnej správy a popísať kľúčové kompetencie zamestnancov pracujúcich v tejto sfére. Súčasne sa chcem zamerať aj na opísanie systému vzdelávania a navrhnutie podmienok, ktoré by mohli prispieť k zlepšeniu systémov vzdelávania.
Túto tému som si zvolila z dôvodu toho, že sama som zamestnankyňou jedného z ústredných orgánov štátnej správy, a tak mi je daná témy blízka.
Zdrojmi a námetmi pri písaní mojej seminárnej práce je dostupná literatúra, legislatíva Slovenskej republiky a internetové zdroje.
...
Kľúčové slová:
vzdelávanie
zamestanec
vzdelávanie zamestnancov
verejná správa
štátna správa
samospráva
kompetencie zamestnancov
štát
ministerstvo
komunikácia
e-learning
elearning
Obsah:
- 1 Verejná správa -4-
2 Štátna správa -5-
3 Samospráva -5-
4 Kompetencie zamestnancov vo verejnej a štátnej správe -5-
4.1 Štruktúra kľúčových kompetencií zamestnancov štátnej a verejnej správy -5-
5 Vzdelávanie zamestnancov -6-
5.1 Vzdelávanie zamestnancov samospráv -6-
5.2 Vzdelávanie zamestnancov v štátnej správe -7-
5.3 Vzdelávanie zamestnancov vo verejnej správe -7-
6 Opatrenia na zlepšenie vzdelávania -7-
Záver -9-
Zdroje:
- HRONÍK, F. 2007. Rozvoj a vzdělávaní pracovníkú. Paha: Grada Publishing, 2007, 233 s, ISBN 978-80-247-1457-8
- HUČÍNOVÁ, L. a kol. 2007. Klíčové kompetence v základním vzdělávání. Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2010. 75 s. ISBN 978-80- 87000-07-6
- ELIÁŠ, J. a kol. 2000, Vybrané pojmy z oblasti ďalšieho vzdelávania zamestnancov VS, Bratislava: Inštitút pre VS BA, 2000. 23 s. ISBN 80-968308-1-3
- https://www.skola21.sk/kniznica/klima/osobne-socialne-kompetencie/dalej
- https://www.een.sk/strukturalne-fondy-eu
- https://archiv.mpc-edu.sk/sites/default/files/projekty/vystup/suchozova.pdf
- http://opac.crzp.sk/?fn=docviewChild000535FA
- https://www.epi.sk/zz/2001-311
- https://www.slov-lex.sk/pravne-predpisy/SK/ZZ/2017/55/20170601
- https://www.zakonypreludi.sk/zz/2003-552
- https://www.minv.sk/?implementacia-systemu-dalsieho-vzdelavania-zamestnancov-verejnej-spravy