Popis:
Zdá sa, že v hociktorej náuke o hudbe a hudobnom priemysle, sa otázky, ktoré obklopujú populárnu kultúru presadzujú so zvláštnou silou. Medzi tieto otázky patrí cenzúra, slobodný prejav, výnosnosť, obnova radikálnych foriem, národná a medzinárodná kultúra, otázky originality a skúmanie vzťahu medzi inštitúciou a publikom. Dick Hebdidge (Hiding in the Light) kladie vzťah medzi americkou hudbou a britskými médiami priamo v povojnovom období do kontextu ekonomík oboch krajín:
„V časopiseckých článkoch a novinových správach bol britský konzervativizmus často v kontraste s rozvíjajúcou sa americkou ekonómiou a silným dolárom.“
Po druhej svetovej vojne väčšina britov stále trpela istým druhom deprivácie, ktorá bola akceptovaná ako nevyhnutná počas samotného konfliktu. Prídelový systém bol stále silný. Zima v rokoch 1946 – 1947 bola obzvlášť drsná, so slabými zásobami paliva. V 1948 sa na trhu objavili prvé vynilové nahrávky.
Kľúčové slová:
populárna kultúra
hudobný priemysel
Zdroje:
- PRICE, Stuart: Media Studies. Essex, England: Pearson Education Limited, 2001.