Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 118
projektov

Porucha pozornosti spojená s hyperaktivitou (ADHD)

«»
Prípona
.doc
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
32 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
5503
Posledná úprava
09.10.2017
Zobrazené
2 148 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Názov ADHD pochádza z anglického Attenction Deficit Hyperactivity Disorder, čo znamená Porucha pozornosti spojená s hyperaktivitou. Nejde o chorobu, ale o biologickú poruchu, spôsob, akým mozog funguje.

Odhadovaný výskyt tejto poruchy je u 3-5% detí. Niektoré pramene udávajú výskyt až 19%. Čo môže byť spôsobené nárastom počtu hyperaktívnych detí alebo nepresnou diagnostikou. Objavuje sa najmä u chlapcov a to v približne 3 - násobnom počte ako u dievčat, najčastejšie medzi piatym a siedmym rokom života.

U 2 tretín pacientov symptómy tejto poruchy postupne vymiznú dospievaním a nástupom do dospelosti. Pri jednej tretine tieto prejavy zostávajú. Títo ľudia majú potom zväčša problémy v sociálnej oblasti.

Pre syndróm ADHD sa doteraz používalo niekoľko pomenovaní. Najčastejšie to bola Ľahká mozgová dysfunkcia (LMD). ADHD bolo popísané v USA v roku 1902 ako špeciálna dysfunkcia mozgu (specific disorder), neskôr, v tridsiatych rokoch 20. storočia, ako hyperkinetický spätný účinok z detstva. V šesťdesiatych rokoch sa začali používať lieky na riadenie následkov ADHD, čo boli amfetamíny (Ritalín). V sedemdesiatych rokoch sa podarilo určiť ako ústredný motív nepozornosť a v osemdesiatych rokoch sa identifikovala táto porucha aj v kombinácii s hyperaktivitou.

ADHD je považované za neurologický syndróm, ktorý sprevádzajú symptómy ako hyperaktivita, impulzívnosť, nesústredenosť, zábudlivosť, slabá kontrola popudu, ktoré sú chronické ako príznaky neurologickej patológie.

Kľúčové slová:

porucha pozornosti

poruchy učenia

príčiny vzniku

hyperaktivita

metabolizmus

dyslexia



Obsah:
  • I. Čo je ADHD? 2
    II. História ADHD 3
    III. Príčiny vzniku 4
    IV. Znaky 6
    V. ADHD a iné poruchy 8
    VI. Diagnostika 9
    VII. Liečba 10
    VIII. Použitá literatúra 12

Zdroje:
  • Train. A: Nejčastejší poruchy chování dětí, Portál, Praha 2001
  • Drtilová J., Koukolík F.:Odlišné dítě, Vyšehrad, Praha 1994, s.48-55
  • Čačka O.: Psychologie dítěte, SURSUM Tišnov 1996, s.96-98
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko