Poruchy správania dieťaťa ako edukačný problém
Popis:
Tematike poruchy správania sa venuje mnoho vedných odborov: psychológia a psychiatria, pedagogika, sociológia, ale aj právne vedy. V oblasti problematiky porúch správania doposiaľ vládne značná nejednotnosť, či už v používanej terminológii alebo v klasifikácii jednotlivých porúch správania. Poruchy správania sú v odbornom aj v praktickom slova zmysle veľmi široko chápaným pojmom. Ide o rôznorodé - z hľadiska príčin vzniku ako aj prejavov - formy neprispôsobivého správania, ktoré majú nepriaznivý vplyv na sociálne vzťahy jednotlivca a na jeho sociálnu adaptáciu. Existuje množstvo definícií a klasifikácií porúch správania, závisí to od toho, či sa jedná o poňatie medicínske, psychologické, sociologické alebo pedagogické.
Kľúčové slová:
poruchy spravania
edukacia deti s poruchami spravania
dificility
asocialne spravanie
disocilne spravanie
antisocialne spravanie
Zdroje:
- Hartl, P. – Hartlová, H. (2000): Psychologický slovník. Praha, Portál, s.r.o.
- Košč, L., Marko, J., Požár, L. (1975): Patopsychológia. Poruchy učenia a správania. Bratislava: SPN.
- Lechta, V., Hučík, J. (2007): Poruchy správania v edukačnom procese. Zborník medzinárodnej vedeckej špeciálno-pedagogickej konferencie.
- Palovčíková, G. (1992): Učiteľská psychológia, Bratislava: SNP.
- Train, A. (2001): Nejčastější poruchy chování dětí. Praha: Portál.
- Vágnerová, M. (2008): Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál.
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.