Postavenie Transnacionálnych korporácií v systéme svetovej ekonomiky a konkurencie
«»
Popis:
Pojem transnacionálna korporácia sa spája s predstavami o obrovskej sile a veľkosti. Niektorí si azda predstavia General Motors, Ford Motor, Mitsubishi či Toyota Motors. Vybavia sa nám pojmy ako nadnárodná spoločnosť, mnohonárodná spoločnosť, medzinárodná korporácia atď. Ide o synonymá, pričom pojem transnacionálna korporácia používa ako oficiálny termín OSN.
Kľúčové slová:
transnacionálne korporácie
medzinárodné korporácie
Obsah:
- Medzinárodné korporácie 1
Pozitíva medzinárodných korporácií: 1
Negatíva medzinárodných korporácií: 2
Stratégia medzinárodných korporácií 2
Inovácia stratégie 3
Zmena stratégie medzinárodných korporácií 3
Spôsoby konkurencie medzinárodným korporáciám 4
Globalizácia – prečo sme proti 5
Medzinárodné korporácie a riziká s nimi spojené 6
Použitá literatúra 6
Zdroje:
- http://en.wikipedia.org/wiki/Corporation
- http://en.wikipedia.org/wiki/Multinational_company
- http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_multinational_corporations
- http://www.blisty.cz/art/23126.html
- Časopis vlády SR Verejná správa, ročník, článok č. 21, autor Milan Šikula
- C. K. Prahalad, K. Lieberhall: O konci imperializmu nadnárodných spoločností, Harward Bussines, 1998
- Ing. Peter Staněk, CSc.: Fakty a mýty globalizácie, Ekonomická univerzita v Bratislave, Národohospodárska fakulta, Vydavateľstvo Ekonóm, 2005
- Spartakus - Občasník pre dedinskú a mestskú chudobu a nezamestnaných Slovenska, článok: Globalizácia – prečo sme proti
- www.euractiv.sk, článok: Nadnárodné korporácie v čase globalizácie
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.