Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 118
projektov

Postavenie učiteľa a vychovávateľa vo výchovno - vzdelávacom procese

«»
Prípona
.doc
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
29 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
895
Posledná úprava
19.06.2017
Zobrazené
6 599 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Cieľom výchovy bolo vždy naučiť ľudí žiť v spoločnosti, v ktorej sa narodili. Výchovou sprostredkúvame schopnosti, zručnosti a postoje, ktoré jestvujú v danej spoločnosti a ktoré vychovávajúci považuje za dôležité. Na človeka môže pôsobiť prostredie, v kto-rom sa pohybuje. Hovoríme o výchovnom pôsobení školy, rodiny, priateľov, ulice ale-bo nejakej konkrétnej osoby, napríklad učiteľa. Za najväčší úspech výchovy možno považovať stav, keď sa vychovávaný stotožní s princípmi vychovávajúceho a nastúpi proces sebavýchovy. Za vrchol úspechu výchovy sa pokladá, keď sa vychovávajúce-mu podarí odštartovať v mladom človeku proces sebavýchovy. Z toho vyplýva veľká dôležitosť kvalitného pedagóga vo výchovno-vzdelávacom procese. Z hľadiska peda-gogickej činnosti možno učiteľa posudzovať podľa viacerých kritérií, ktoré uvádzam nižšie.

Kľúčové slová:

výchova

úspešný učiteľ

mládež

kvalitný pedagóg

vychovávateľ

výchovno-vzdelávací proces

všeobecná pedagogika



Obsah:
  • Úvod
    Kritériá na posudzovanie učiteľa z hľadiska výchovno-vzdelávacej činnosti
    Učiteľ s negatívnym prívlastkom
    Učiteľ s pozitívnym prívlastkom - Úspešný učiteľ
    Alternatívne rozdelenie pedagógov podľa Lassahna
    Záver
    Použitá literatúra

Zdroje:
  • Libor Míček: Duševní hygiena, SPN 1984
  • Rudolf Lassahn: Úvod do pedagogiky, SPN 1992
  • Kahlil Gibran: Prorok, Tatran 1971
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko