Postup delegovania právomoci
Prípona
.doc |
Typ
seminárna práca |
Stiahnuté
28 x |
Veľkosť
0,1 MB |
Jazyk
slovenský |
ID projektu
4178 |
Posledná úprava
01.06.2017 |
Zobrazené
3 255 x |
Autor:
- |
Zdieľaj na Facebooku |
Detaily projektu |
Popis:
Vynikajúcim spôsobom ako nadviazať vzťahy dôvery je uvážené a dôsledné delegovanie právomocí. Správne delegovanie môže zvýšiť efektivitu práce jednotlivcov i celého podniku. Umožňuje totiž rýchlejšie a možno i efektívnejšie splnenie požadovaných úloh. Týmto sa prenášajú niektoré úlohy z práce manažéra do práce jeho podriadených pracovníkov, bez toho aby sa manažér zbavil zodpovednosti voči svojim nadriadeným za výsledok tejto činnosti. Neskúsení vodcovia sa delegovaniu vyhýbajú, pretože sa nechcú vzdať kontroly nad všetkým. Takto však nezískajú angažovanosť a spoluprácu ostatných, čo je pre trvalý úspech dôležité.
Delegovanie nie je otázkou kontroly či moci, ale je to príležitosť zapojiť ľudí. Keď delegujete efektívne, vaši podriadení získajú skúsenosti a dôveru vo svoje schopnosti. Obe tieto vlastnosti im umožnia byť produktívnejší a postupovať v hierarchii spoločnosti nahor.
Kľúčové slová:
delegovanie
podnikateľské právomoci
práca
účet
podpora delegovania
Obsah:
- 1.Úvod
2.Delegovanie - pojem, definícia
3.Proces delegovania
3.1 Ktoré úlohy delegovať?
3.2 Proces delegovania
3.2.1 Metóda určenia úrovne procesu delegovania
3.2.2 Kroky vedúce k úspešnému delegovaniu :
4. Postup delegovania právomocí
4.1 Analýza práce
4.2 Plánovanie delegovania
4.3 Výber vhodného pracovníka
5 Ako delegovať?
5.1 Pri delegovaní informujte
5.2 Vyzvite pracovníka, aby vyriešil problém!
5.3 Uložte zodpovednosť za vyriešenie problému
5.4 Dajte pracovníkovi právomoci
5.5 Pracovník musí "skladať účty"
6. Podpora delegovania
7 Záver
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.