Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 091   projektov
0 nových

Pozorovanie v pedagogike

«»
Prípona
.docx
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
7 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
40995
Posledná úprava
02.12.2012
Zobrazené
1 439 x
Autor:
martin.maczko
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Ide o bližšiu charakteristiku pozorovania v pedagogike.

Úvod
Pozorovanie je proces, ktorý uskutočňuje nevedome každý jeden z nás behom jedného dňa niekoľkokrát. Existuje viacero definícií pozorovania aj niekoľko druhov pozorovania, ktoré si teraz priblížime.

Pozorovanie
Pozorovanie by sme mohli definovať ako základný uvedomelý proces poznávania a je prvkom experimentálneho posudzovania. Môžeme ho priamo vnímať pomocou zmyslového vnímania. Na základe pozorovaných a zaznamenávaných javov sa vysloví hypotéza, prípadne zákon. Inak by sme mohli pozorovanie definovať ako bežnú životnú činnosť, pretože človek sa každý deň stretáva s množstvom vecí okolo seba, ktoré pozoruje (Pozorovanie ako metóda sociálnej práce).

Pod pojmom vedecké pozorovanie rozumieme zámernú činnosť, ktorá predpokladá vymedzenie objektu a cieľa, na ktorý sa orientuje. Cieľom tohto vedeckého pozorovania je čo najpresnejšie zachytiť isté momenty objektívnej skutočnosti, pričom tieto momenty nám budú slúžiť ako východiskový materiál pre zistenie súvislosti. Uskutočňuje sa ako zameraný, systematický a maximálne objektivizovaný proces (Metódy pozorovania a jej techniky)...  

Kľúčové slová:

pozorovanie

vedecké pozorovanie

predmet pozorovania v pedagogike

pedagogika

metodická aktivita

pedagogický výskum



Obsah:
  • 1.Úvod
    2. Pozorovanie
    3. Vedecké pozorovanie
    4. Predmet pozorovania v pedagogickom výskume
    5. Plán pedagogického pozorovania
    6. Druhy pozorovania
    7. Štruktúrované pozorovanie
    8. Záver
    9. Použitá literatúra
    10. Metodická aktivita

Zdroje:
  • BOROŠ, J. a kol. 1986. Experimentálna psychológia. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo, 1986. 218 s. ISBN 67-068-86.
  • ZELINA, M. 1997. Ako sa stať tvorivým. Šamorín: Vydavateľstvo FONTANA Kiadó, s.r.o., 1997. 188 s. ISBN 80-85701-09-X.
  • Elektronická učebnica pedagogického výskumu.
  • Metódy pozorovania a jej techniky
  • Pozorovanie ako metóda sociálnej práce
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko