Popis:
Tak ako každý sociálny problém, píše Bakošová (2005, s.140) tak aj problém záškoláctva je interdisciplinárnym problémom. Prednosťou interdisciplinárneho prístupu, je to že každý z odborníkov (učiteľ, výchovný poradca, špeciálny pedagóg, sociálny pedagóg, psychológ, detský lekár...) vnáša do problému svoj pohľad, názor, prostredníctvom svojej vedy. Bolo by dobré, píše autorka ďalej, keby na našich školách neabsentovali takýto odborníci, a riešenie týchto problémov, by nebolo iba povrchné a rýchle.
Kľúčové slová:
záškoláctvo
prevencia
Zdroje:
- BAKOŠOVÁ, Z. 2005. Sociálna pedagogika ako životná pomoc. 1.vyd. Bratislava : Stimul, 2005. 220 s. ISBN
- BŮŽEK, A. 2002. Sociálna pedagogika – potrebné východisko pre sociálnu prácu. In Vychovávateľ, 2002, roč. 47, č. 5, s. 14-15. ISSN 0139-6919.
- EMMEROVÁ, I. Aktuálne otázky spolupráce rodiny a školy v prevencii sociálno-patologických javov. 2006. In KIPS, M. – KOLDEOVÁ, L. (ed.): Výchova, škola, spoločnosť - minulosť a súčasnosť : Zborník príspevkov z vedeckej konferencie. Bratislava : Univerzita Komenského, Pedagogická fakulta, 2007. [cit. 2009-01-3]. Dostupné na http://www.fedu.uniba.sk/index.php?id=2591.ISBN 978-80-223-2295-9.
- KYRIACOU, Ch. 2003. Riešenie výchovných problémov v škole. 1. Vyd. Praha : Portál, 2005. 152 s. ISBN 80-7178-945-3.
- SELICKÁ, D. 2001. Možnosti sociálneho pedagóga pri sociálno-patologických javoch u detí a mládeže. In Vychovávateľ, 2001, roč. 44, č. 2, s. 30-31. ISSN 0139-6919.
- VOCILKA, M. 1999. Vplyv rodinného prostredia na záškoláctvo. In Vychovávateľ, 1999, roč. 42, č. 5-6, s.31-33. ISSN 0139-6919.