Popis:
Dieťa môže zlyhať v učení z najrozličnejších príčin. Často zlyhá pre vlastnú neschopnosť, pre nesprávny osobný prístup učiteľa k nemu, pre najrozličnejšie formy nevhodných vplyvov alebo pre nedostatočnú starostlivosť rodičov, súrodencov a iných ľudí v jeho spoločenskom prostredí. No najvážnejšie príčiny jeho neúspechov v škole, ako aj v živote sú predsa len v ňom samom, v jeho vlastnom uspôsobení. Keď je toto uspôsobenie zdravé a normálne, dieťa má predpoklady dokonca paralyzovať aj nevhodné vplyvy vonkajších okolností, keď je ale akokoľvek narušené, môže, naopak, samo deformovať pôvodne zdravé alebo ďalej naštr- bovať už narušené vonkajšie podmienky vývinu...
Kľúčové slová:
príčiny zlyhania žiakov
oligofrénioa
demencia
sociálna slabomyseľnosť
psychický infantilizmus
mozgová dysfunkcia
hyperkinetizmus
hyperaktivita
znížený rozsah pozornosti
impulzivita
Obsah:
- Úvod
Najvážnejšie všeobecné príčiny zlyhania žiakov v škole
Stavy hraničiace s oligofréniou
ĽMD sa prejavuje týmito katgóriami porúch
Špecifické vývinové poruchy
Vývinová hyperaktivita
Použitá literatúra
Zdroje:
- Ladislav KOŠČ, Július MARKO, Ladislav POŽÁR - Poruchy učenia a správania