Príklad procesu riešenia porúch v automobilovom závode
«»
Popis:
1. Vznikla porucha na zariadení
Príklad: Karoséria ostala stáť na dopravníku z dôvodu, že nebola zachytená senzorom, ktorý ju detekuje a sníma jej prítomnosť.
2. Zachytenie poruchy
Zariadenia sú napojené sieťou Profibus na jednotlivé PLC (programovateľné automaty). PLC automaty sú prepojené prostredníctvom Ethernetu na MES (Manufacturing execution systém). MES obsahuje dokumenty(aplikácia sa nazýva ECO Emos), ktoré dispečera informujú, že vznikla daná porucha. Tieto poruchy sú tvorené v PLC a odtiaľ sú automaticky posielané do MES, kde sú aj ukladané (história porúch).
3. Analýza poruchy
Po tom, ako dispečer zachytil poruchu, informoval údržbu, ktorá na mieste zanalyzuje poruchu.
...
...
...
Kľúčové slová:
procesný manažment
proces riešenia
stručná metodika modelovania procesov
odstránenie poruchy
konzultácia riešenia
Obsah:
- 1. Vznikla porucha na zariadení
2. Zachytenie poruchy
3. Analýza poruchy
4. Pri riešení poruchy, napr. tej čo sme si uviedli v bode (1) môžu nastať dve možnosti riešenia.
5. Porucha je vyriešená
6. Po konzultácií údržby sa navrhnú protiopatrenia, ktoré predídu opakovanému vzniku tejto poruchy. Opatrenia sa aplikujú údržbou.
7. Po aplikácií sa daná porucha môže uzavrieť.
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.